اخبار نساجی

لزوم ایجاد موج جدید حمایت از تولید

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت هوشمندسازی تولید و هدفمندکردن سیاست‌های حمایتی از آن در سال ۹۱ گفت: برای حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی باید مکانیزم‌های سنتی تولید را دگرگون کرد.

به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، مهدی غضنفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری سال ۹۱ به عنوان سال تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جاری پیش‌شرط‌هایی دارد که از جمله آن تغییر در مکانیزم‌های سنتی موجود در تولید کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این میان برای حفظ و صیانت از تولید کشور، شایسته است نظام‌های سنتی مدیریت تولید، مورد بازنگری قرار گرفته و زمینه تحول در عرصه تولید و تجارت در کشور بیش از گذشته فراهم شود.

وی تصریح کرد: از جمله شاخصه‌های این تحول در نظام‌های جدید حمایت و مدیریت تولید که می‌تواند منجر به تقویت مزیت‌ رقابتی شده و برای کشور ارزش‌زا باشند، نوآوری در محصولات و تولیدات داخلی در کنار سرعت در پاسخگویی به نیاز بازارهای داخلی و خارجی است.

غضنفری با تاکید بر ضرورت انعطاف‌پذیری و یکپارچگی امر تولید و تجارت خاطرنشان کرد: باید بر مبنای تقسیم کار ملی؛ زمینه هدفمندسازی و هوشمندسازی سیاست‌های هدایتی و حمایتی تولید را فراهم ساخت و با ایجاد زمینه مناسب برای توسعه دانش بومی و ارتقای توانمندی‌های فناوری، عملیاتی و بازاریابی به کسب مزیت‌های رقابتی پایدار و خلق ارزش برای کشور در بازارهای داخلی و خارجی پرداخت.

وی گفت: شکل‌گیری موج جدید نظام حمایت از تولید در ایران و تحقق تولید صادراتی، علائم و نشانه‌هایی دارد که با مشاهده این علائم می‌توان به دستیابی به این هدف امیدوارتر شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

غضنفری در تشریح این نشانه‌ها افزود: کیفیت برتر محصولات و خدمات، کاهش مستمر هزینه‌ها در طول زنجیره تامین، تولید و توزیع، رضایت مشتریان، سرعت عمل و انعطاف‌پذیری بالا در جریان تولید محصولات و ارایه خدمات و نیز ارایه خدمات بهتر وگسترده‌تر از جمله نشانه‌هایی است که باید در تولید کشور بروز و ظهور کند.

وی نام ونشان معتبر، مدیران و پرسنل توانمند، استفاده بهینه و بهره‌ور از منابع و ظرفیت‌های تولیدی، نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی مستمر، بهره‌گیری بیشتر از دانش بومی و فناوری‌های نوین، تغییر الگوهای سنتی مدیریت تولید به الگوهای مدرن و پایبندی به تعهدات قانونی، اجتماعی و حرفه‌ای تولیدکنندگان را از دیگر نشانه‌های شکل گیری موج جدیدی حمایت از تولید دانست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×