اخبار نساجی

لباس های ورزشی سلامتی ورزشکاران را تهدید می کند

 

لباس های ضد تعریق تیم های شرکت کننده در رقابت های یورو ۲۰۱۲ به دلیل استفاده از مواد شیمیایی مانند سرب و نیکل به سلامتی ورزشکاران آسیب می رساند.

دفتر اروپایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان در بیانیه ای هشدار دهنده اعلام کرده است: این لباس ها علاوه بر ورزشکاران، سلامتی هواداران را نیز تهدید می کند زیرا برخی تماشاگران و هواداران تیم ها برای بدست آوردن پیراهن تیم خود حاضرند تا ۹۰ یورو بپردازند.

دفتر اروپایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرده است: نتایج آزمایش ها روی لباس های ۹ تیم شرکت کننده در جام ملت های اروپا ۲۰۱۲ نشان داده است که ماده سنگین سرب در پیراهن های شش تیم اسپانیا، آلمان، اوکراین، روسیه، ایتالیا و فرانسه مشاهده شده است.

این سازمان تاکید کرده است: سطح سرب موجود در پیراهن های اسپانیا و آلمان از میزان قانونی آن برای کودکان بیشتر است.

در این میان سازمان حمایت از مصرف کنندگان بلژیک که یکی از اعضای دفتر اروپایی سازمان حمایت از مصرف کنندگان است، خود را از دایره این هشدار خارج ساخته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

‘جان فیلیپ دوکار’ سخنگوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان بلژیک در این باره در گفت و گو با خبرگزاری ‘فرانس پرس’ گفت: پرونده های مربوط به مواد سمی همیشه از حساسیت خاصی برخوردار است و نباید این مساله را زیاد بزرگ کرد زیرا هنوز هیچ عمل خلاف قانون و یا رسوایی انجام نشده است، هرچند که در صورت ضرورت باید نسبت به سلامتی کودکان و افراد حساس هشدار داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×