مد و پوشاک

لباس های ضد حساسیت با استفاده از الیاف جدید تولید می شود

 

لباس های ضد حساسیت با استفاده از الیاف جدید تولید می شود

 

محققان کشور موفق شدند تا با اضافه کردن نانوذرات نقره به الیاف، نخ های ضد باکتریایی تولید کنند که در تولید پارچه های خود تمیزشونده و ضد میکروب و ضدحساسیت کاربرد دارد.

مریم تهرانی محقق این طرح اظهار داشت: این نخ خاصیت هایی ضد بو، ضد میکروب و ضد حساسیت دارد که وی‍ژگی آنتی باکتریال آن به دلیل وجود نانو ذرات نقره در آن ایجادشده است.

وی افزود: به دلیل قرارگرفتن نانو ذرات نقره در ساختار نخ در مرحله تولید در دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد، خاصیت آنتی باکتریال این نخ ها پس از بارها شستشو نیز باقی می ماند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این محقق خاطرنشان کرد: نانوذرات موجود در این محصول بر اثر شستشو و یا استفاده خارج نشده و وارد محیط زیست نمی شود.

وی گفت: همچنین از آنجا که ذرات نقره در الیاف از طریق نانوذرات تیتانیوم وارد الیاف می شود خاصیت خودتمیزشوندگی نیز در این نوع الیاف دیده می شود.

تهرانی افزود: این محصول در تولید فرآورده هایی مانند انواع البسه زیر آنتی باکتریال مانند جوراب و دیگر موارد کاربرد دارد.

همچنین در گردبافی، جوراب بافی، پرده بافی، تریکوبافی، لباس های ورزشی، بیمارستانی، نظامی ، صنایع فیلترسازی و دیگر موارد نیز به کار می رود.

وی اضافه کرد: این محصول برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه تولید شده است، اما کشورهای پیشرفته از ۲ دهه گذشته وارد بازار این محصولات شده اند.

این محقق خاطرنشان کرد: مصرف چنین الیافی صرفه جویی هزینه های خانوار، بهداشت فردی، جلوگیری از انتقال بیماری ها و دیگر موارد را به دنبال خواهد داشت.

به گفته تهرانی این محصول مجوز تولید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را کسب کرده است و به تائید لابراتوارهای IGCژاپن و انستیتوپاستور ایران رسیده است.

گفتنی است این طرح مقام دوم محصولات و تجهیزات برگزیده را در هفتمین جشنواره برگزیده های فناوری نانو کسب کرده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×