اخبار فرش ماشینی

لباس‌هایی با مفهوم انقلاب اسلامی طراحی و تولید می‌شود

لباس‌هایی با مفهوم انقلاب :: حمید قبادی با اشاره به این‌که در دنیای امروز، لباس به یک رسانه تبدیل شده گفت: لباس، در دنیای امروز،  تنها جنبه پوشانندگی ندارد بلکه به یک رسانه و پل ارتباطی تبدیل شده و بسیاری از مفاهیم و آموزه‌های فرهنگی و دغدغه‌های یک اجتماع را از طریق آن می توان به مخاطب منتقل کرد.

دبیر کارگروه مد و لباس به این‌که مفاهیم انقلاب اسلامی، یکی از موضوعات ارزشمندی است که می‌تواند در قالب لباس نقش بندد و به مخاطب منتقل شود، اشاره و بیان کرد: ما می‌توانیم ارزش‌های دینی و مفاهیم انقلاب اسامی را از طریق رسانه فراگیری چون لباس، بسط و گسترش دهیم.

قبادی در پاسخ به این‌که قرار است از چه نمادهایی در طراحی لباس با مفهوم انقلاب اسلامی استفاده شود گفت: لباس، تابلوی نقاشی نیست. بعضی وقت‌ها با یک رنگ، می‌توان مفهوم ارزشمندی را به مخاطب منتقل کرد. ما برآنیم تا از لباس برای انتقال مفاهیم ارزشی چون عاشورا و دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بهره ببریم و برای انجام این کار با سازمان‌ها و نهادهای ذی ربط هم ارتباط برقرار کرده‌ایم اما لازمه این کار، تحقیق و برندسازی است.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: اگر می‌بینید، تی شرت یا لباسی  که یک برند طراحی کرده، با همه سادگی، در ذهن مردم ماندگار شده، به این خاطر است که آن طرح از دل صدها طرح بیرون کشیده و به مخاطب ارائه شده، به تولید انبوه رسیده و حالا به شکل یک المان درآمده است. ما باید به طراحان خود اجازه بدهیم تا خلاقه رفتار کنند و مجال داشته باشند تا طرح‌ها و ایده‌های خود در ارتباط با مفاهیم ارزشی را به منصه ظهور برسانند.

————————————————————————————

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر : در خرید فرش کودک مراقب این نکات باشید!

————————————————————————————
تحریریه مجله نساجی کهن
ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×