اخبار نساجی

کشف مخازن جدید ذخیره سازی گاز

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

معاون وزیر نفت با اشاره به شناسایی مخازن جدید ذخیره‌سازی گاز طبیعی در ایران از افزایش ۵ برابری تولید گوگرد تا پایان برنامه پنجم خبر داد و گفت: در حال حاضر در ۴ میدان ذخیره سازی گاز انجام می‌شود.

جواد اوجی در گفتگو با مهر با اشاره به برنامه وزارت نفت برای افزایش تولید گاز طبیعی و سایر محصولات گازی کشور درباره طرحهای افزایش ظرفیت تولید گوگرد، گفت: در شرایط فعلی علاوه بر اجرای طرحهای جدید افزایش تولید گاز و به موازات آن گوگرد در پارس جنوبی، استانداردسازی کیفیت تولید گازوئیل هم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه با استانداردسازی کیفیت گازوئیل ظرفیت تولید گوگرد کشور هم افزایش می‌یابد، تصریح کرد: در شرایط فعلی ظرفیت تولید روزانه گوگرد کشور حدود ۵۰۰ تن بوده که با استانداردسازی گازوئیل این ظرفیت به حدود دوهزار و ۵۰۰ تن در روز افزایش می یابد.

معاون وزیر نفت همچنین در خصوص طرحهای افزایش ظرفیت ذخیره سازی گاز در مخازن هیدروکربوری کشور، بیان کرد: در شرایط فعلی ذخیره سازی گاز در چهار مخزن هیدروکربوری انجام می شود.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی گاز با اشاره به تولید، انتقال و توزیع روزانه بیش از ۵۶۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در فصول سرد سال، یادآور شد: انتقال این حجم گسترده گاز طبیعی ضرورت راه اندازی مخازن ذخیره سازی گاز کشور را دو چندان کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به کشف و شناسایی مخازن جدید گاز طبیعی در برخی از استانهای کشور، تاکید کرد: سال گذشته در مجموع به طور متوسط روزانه ۱۱۰ تا ۱۲۰ میلیون متر مکعب گاز در مخازن هیدروکربوری کشور ذخیره سازی شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اعلام اینکه امکان ذخیره سازی گاز طبیعی علاوه بر مخازن هیدروکربوری در مخازن گنبد نمکی کشور هم وجود دارد، درباره آخرین وضعیت مخزن ذیره سازی گاز در سراجه قم، توضیح داد: ذخیره سازی گاز در مخزن سراجه قم که مراحل پایانی را پشت سر می گذارد و تزریق در این مخزن از سال گذشته آغاز شده است.

اوجی با اشاره به تلاش برای شناسایی حداقل ۴۰ مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی در کشور، خاطر نشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید ظرفیتی برای ذخیر سازی ۳۰ تا ۵۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی ایجاد شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×