اخبار فرش ماشینی

کوتاه درباره برند کوچی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

‏” گوچی “‏
در سال ۱۸۹۸ گوچیو گوچی (‏Guccio Gucci‏) شهر فلورانس در ایتالیا را به مقصد لندن ترک کرد و مدتی مدیریت یک هتل را به عهده گرفت .در آنجا بود که مجذوب چمدانهای متنوعی شد که توسط مسافران حمل میشد.
در سال ۱۹۰۵ او به ایتالیا بازگشت و شروع به فروختن زین و خورجین کرد که موفقیت فراوانی در پی داشت .در سال ۱۹۳۸ اولین بوتیک گوچی در شهر رم و دومی در یازده سال بعد افتتاح شد و بوتیکهای دیگر یکی پس از دیگری در سراسر شهرهای جهان گشایش یافتند . تمامی این مراکز توسط پسران گوچی به نامهای آلدو (‏Aldo‏ ) یوگو (‏Ugo‏ ) و رودولفو (‏Rodolfo‏) اداره میشد.در سال   گوچی مرد و مدیریت گوچی به پسرانش رسید .ماریزیو در سال ۱۹۸۹ مدیریت گوچی را به عهده گرفت پنجاه درصد سهام شرکت به او تعلق داشت و پنجاه درصد دیگر به شرکت اینوست کروپ ‏Investcrop‏ از کشور بحرین فروخته شد .در سال ۲۰۰۱ گوچی تحت مدیریت فورد ، استلا مک کارتنی ‏Stella Macartheny‏ را تامین مالی کرد تا از مارک خودش استفاده کند .در مارس ۲۰۰۴ الساندرا فاسچینتی ( ‏AlessandraFacchinetti‏ ) به عنوان مدیر جدید گوچی منصوب شد .

او در سال ۲۰۰۰ به گوچی پیوست و ۴ سال در کنار فورد کار کرده بود و در این مدت بود که فورد به استعداد درخشان وی در طراحی لباسهای فاخر شب پی برد. بعد از گذشت یک سال وی به خاطر عدم توافق با مدیریت شرکت استعفا داد و فریدا جیانینی (‏Frida Giannini‏) جای او را گرفت ..طبق نظر سنجی انجام شده توسط موسسه تحقیقات علمی تجاری نیلسن گوچی به عنوان مطلوب ترین و محبوبترین مارک فشن دنیا برگزیده شد. ‏

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×