اخبار فرش ماشینی

کمالیان: با نصب صندوق مکانیزه فروش، مالیات فروشندگان فرش ماشینی و موکت کاهش خواهد یافت

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: قسم می خورم که اگر مالیات صنف ما را براساس صندوق فروش محاسبه کنند، در آن صورت اکثریت این صنف به دلیل گردش مالی ناچیز، معاف از مالیات خواهند شد.
رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: قسم می خورم که اگر مالیات صنف ما را براساس صندوق فروش محاسبه کنند، در آن صورت اکثریت این صنف به دلیل گردش مالی ناچیز، معاف از مالیات خواهند شد.
به گزارش اتاق خبر و به نقل از اتاق اصناف ایران، محمد هادی کمالیان در مورد نصب صندوق فروش در این اتحادیه گفت: متاسفانه صندوق مکانیزه فروش برای اصناف به یک غول بزرگ تبدیل شده و اعضای صنف ما از این صندوق می ترسند در حالی که من قسم می خورم که اگر مالیات صنف ما را براساس صندوق فروش محاسبه کنند، در آن صورت اکثریت صنف ما به دلیل گردش مالی ناچیز معاف از مالیات خواهند شد.
وی افزود: دو سال است که برخی از صنوف مشمول، صندوق مکانیزه فروش را نصب کردند اما در طی این مدت حتی از یک واحد صنفی هم براساس صندوق فروش مالیات گرفته نشده است.
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت با بیان این نکته که هنوز ممیزین و سر ممیزین خرید و فروش های ثبت شده در صندوق فروش را به رسمیت نمی شناسند و آن را فاقد شفافیت لازم می دانند، تصریح کرد: متاسفانه ممیزین و سر ممیزین هم نسبت به صندوق مکانیزه فروش اطلاعات جامع ندارند و هنوز در مورد آن توجیه نشدند.
وی همچنین از تعیین جریمه ۴ میلیونی برای واحدهای صنفی که به نصب صندوق مکانیزه فروش اقدام نکردند، انتقاد کرد و افزود: اگر قرار است که مالیات را بر اساس صندوق فروش تعیین کنند پس باید توافقات پایان سال مالیاتی هم کنار گذاشته شود.
کمالیان همچنین این پیشنهاد را مطرح کرد که اگر پیگیری نصب و اجرای صندوق های مکانیزه فروش در واحدهای صنفی به اتحادیه ها واگذار شود ، اتحادیه ها با یک برنامه ریزی جامع سالانه ۲۵ درصد صنف را مشمول اتصال به صندوق مکانیزه فروش خواهند کرد.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×