اخبار نساجی

کشور درسال گذشته با ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اداره شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کشور درسال گذشته با ۱۰۴ هزار میلیارد تومان اداره شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،سیدشمس الدین حسینی سه شنبه بعدازظهر در در مراسم رونمایی از طرح جامع اطلاعات مالیاتی با حضور دکترمحمود احمدی نژاد رییس جمهوری ، گفت: میزان درامدهای کشور در سال گذشته ۱۰۲ هزار میلیارد تومان بود که دو هزار میلیارد تومان با تدبیر و برنامه ریزی برای اداره کشور در سال جاری کنار گذاشته شد.

وی با اشاره به شرایط تحریم در بخش های مختلف اقتصادی کشور گفت: این تحریم ها سبب شد تا حوزه هایی نظیر گمرک در سال گذشته وظایف خاص دیگری را همانند دیده بانی کشور به عهده گیرند.

سخنگوی اقتصادی کشور گفت: با وجود شرایط تحریم در کشور، ۲۳ بار برای پاسخ به نمایندگان در مجلس حاضر شدم و این در حالی بود که گاهی اوقات مخاطب سوال نمایندگان ، من نبودم. اما به دلیل این که وزارت اقتصاد در صف مقدم بود ، من را به مجلس فرا می خوانند.
حسینی با اشاره به اجرای طرح تحول اقتصادی گفت: برنامه ها مبتنی بر بینش تدوین شد و کارایی در اقتصاد افزایش یافت و رفاه مردم رشد کرد.

وی در خصوص واگذاری شرکتهای دولتی در هشت سال گذشته گفت: در این مدت ۶۶۸ شرکت دولتی به ارزش ۱۱۹ هزار میلیارد تومان واگذار شد که این میزان ۴۱ برابر واگذاری های دولت های گذشته بود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته حسینی ۷۰ درصد واگذاری ها از طریق بورس انجام شد، ضمن این که برای ۴۵ میلیون نفر نیز دعوت نامه سهام عدالت ارسال شده است.

وزیر اموراقتصادی و دارایی بااشاره به واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی در سال های گذشته گفت: این طرح ها تنها با اندک پرداخت بخش خصوصی به انها واگذار می شد تا پس از اتمام ، آنها با دولت تسویه کنند.

حسینی گفت : همچنین تراز تجاری کشور که در سال های گذشته منفی بود، مثبت شد و تراز صادرات گاز نیز چند میلیارد دلار مثبت شده است.

وی با بیان این که از زمان اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها دو میلیارد دلار برق صادر شده است، گفت: ایران صادرکننده خالص انرژی است و الگوی مصرف تغییر کرده است.

سخنگوی اقتصادی دولت در خصوص بانک هانیز گفت: در سال ۱۳۸۴ ، ۱۷ بانک در کشور فعال بود که این رقم اکنون به ۳۸ مورد افزایش یافته و سرمایه بانک ها هم اکنون ۵۱ هزار میلیارد تومان است.

حسینی توزیع نقدی الکترونیکی یارانه ها را اقدام منحصر بفرد سیستم بانکی کشور عنوان کرد و گفت: رشد فعالیت سیستم بانکی در سال های گذشته علیرغم تحریم ها محقق شده است.

وی در خصوص وضعیت بازار سرمایه نیز اظهار داشت: با تصویب قانون جدید بازار سرمایه ، بدون هیچ تنشی ارکان مختلفی در این بازار به وجود امد و پس از تشکیل سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان های فرابورس و بورس انرژی نیز در کشور راه اندازی شد.
وی از تصویب چارچوب بورس ایده و اندیشه خبر داد و گفت: در سال های گذشته اوراق اجاره و صکوک طراحی و عملیاتی شد.

به گفته وزیرامور اقتصادی و دارایی بازار سرمایه به رغم تحریم ها، دوران طلایی را در سال های گذشته طی کرده و تعداد سهامداران از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۱۳۸۴ ، اکنون به بیش از هفت میلیون نفر رسیده است.

حسینی افزود: بورس ایران در سال های گذشته پربازده ترین بورس دنیا بوده و هم اکنون این بازار به سرمایه بزرگی برای کشور تبدیل شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص سرمایه گذرای خارجی نیز گفت : در ۸ سال گذشته ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب شد و این امر به دلیل فعالیت در این حوزه و ایجاد بخشهای مخلتف نظیر پنجره واحد سرمایه گذاری و فعال کردن ستادها بوده است.

حسینی در پایان در خصوص وضعیت صنعت بیمه کشور گفت: رشد کمی و کیفی در صنعت بیمه کشور محسوس است و تعداد شرکت ها از ۱۷ فقره درسال ۱۳۸۴ به ۲۷ شرکت در حال حاضر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ بیمه نیز که در سال های گذشته نیم درصد بود، در سال ۱۳۸۴ به ۱.۲ درصد رسید و در هشت سال گذشته با هشت درصد رشد به ۲ درصد رسید که از برنامه ها جلوتر است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×