اخبار نساجی

کارخانه‌ها از عهده تامین مخارج تولید بر نمی‌آیند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

کارخانه‌ها از عهده تامین مخارج تولید بر نمی‌آیند

یک فعال کارگری در اسلامشهر گفت: پرداخت نکردن یارانه‌های بخش تولید مشکلات واحد‌های تولیدی را افزایش داده است.

حسن پورطالبیان با بیان اینکه عدم توازن بین هزینه‌های تولید و درآمد‌ها در واحد‌های تولیدی عامل مشکلات در این واحدهاست، گفت: وعده دولت که قرار بود از محل درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها از واحد‌های تولیدی حمایت کند هنوز عملی نشده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اسلامشهر با بیان اینکه هنوز توجه‌ای به واحد‌های تولیدی و اشتغال نشده است افزود: سیاستهای اقتصادی دولت باعث شده است که کارخانجات بزرگ تولیدی در تامین هزینه‌های تولید و حامل‌های انرژی درمانده شوند.

این فعال کارگری گفت: علی‌رغم شعارهای که در زمینه ایجاد اشتغال و تولید ملی در کشور داده شده است متاسفانه هنوز عملکرد مثبتی از سوی مسئولان دولتی دیده نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پور طالبیان دیگر مشکلات واحد‌های تولیدی را عدم توازن در قدرت رقابت بین کالاهای داخلی و خارجی دانست و اعلام کرد: در حال حاضر کالاهای داخلی با وجود واردات بی‌رویه کالاهای خارجی در حاشیه قرار گرفته‌اند.

او با اشاره به اینکه هزینه‌های بالای تولید باعث شده سرمایه گذاران از تولید کناره گیری کنند اظهار داشت: تنها نتیجه ورود کالاهای مصرفی که در کشور نیز تولید می‌شوند افزایش جمعیت بیکاران و نابودی بخش تولید است.

این فعال کارگری با بیان اینکه عرضه و تقاضا در بازار کار کشور یکسان نیست گفت: در این شرایط از دست دادن شغل برای کارگر به معنی از دست دادن آینده است چرا که در شرایط اقتصادی موجود کارگران شاغل نیز از عهده تامین سبد هزینه خانوار بر نمی‌آیند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×