اخبار نساجی

قیمت ها به نرخ های قبلی برمی گردد؟

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قیمت ها به نرخ های قبلی برمی گردد؟

گروه اقتصادی :وزیر صنعت، معدن و تجارت از آمادگی کامل این وزارتخانه برای تنظیم بازار شب عید و تأمین نیازمندی های مردم خبرداد و گفت: اگر واردکنندگان کالاهای رسمی با مشکلی در خصوص تامین ارز مرجع مشکلی دارند، حتماً به این وزارتخانه مراجعه کنند و سعی می کنیم تا در نزدیک ترین زمان ممکن مشکل آنها را حل کنیم.

به گزارش مهر، مهدی غضنفری ادامه داد : اصناف به عنوان بخش خصوصی، معتمد مردم و همراه با سیاست های دولت برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم را عهده دار است که به طور میانگین با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصد کالاها را به فروش می رساند و در مواردی این تخفیف تا ۲۰ درصد نیز اعمال می شود. وی تصریح کرد: تمامی دست اندرکاران تنظیم بازار، صنوف، اتحادیه ها در کنار دولت در تلاش هستند که بازار کالاهای پر مصرف در این ایام آرام باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بنابراین تنظیم بازار ایام پرمصرف عید مثل گذشته با تدابیر مناسب انجام می شود ،اما وضعیت قیمتی سایرکالاها که به خاطر نوسانات نرخ ارز دچار تلاطم شده بود از طریق تامین ارز مورد نیاز مدیریت خواهد شد و کمی متفاوت است .

افزایش قیمت خودرو مشروط شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: تا زمانی که مدل نهایی قیمت گذاری خودرو تدوین نشده و خودروسازان و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به توافق نهایی دست نیافته اند، این سازمان اجازه ندارد با افزایش غیر قانونی قیمت ها بویژه خودرو کنار بیاید.
وی تصریح کرد: سازمان حمایت موظف است با کمک سازمان تعزیرات حکومتی از افزایش غیرقانونی قیمت ها در هر کالایی جلوگیری کند.
وی همچنین گفت که تاکنون برای برخی خودروسازان بزرگ پرونده تخلف شکل گرفته و جریمه شده اند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فاز دوم حمایت از تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره چگونگی اجرای فاز دوم هدفمندی و وضعیت بسته های حمایتی فاز نخست گفت: این موضوع توسط وزارتخانه ما درحال انجام است، صد درصد حمایت ها خواهد شد و همزمان اجرای آن پیگیری می گردد.
وی گفت : بنابراین موضوع اجرای بسته های حمایتی در یک فاز متوقف نمی شود و زمانی واحد تولیدی نیازمند تسهیلات بانکی برای تغییر تجهیزات و تکنولوژی با هدف کاهش مصرف انرژی است، حمایت از این واحد ارتباطی به فاز نخست یا دوم بسته های حمایتی ندارد وباید حمایت های لازم صورت گیرد. وی سپس گفت : بسته های دوم تفاوت چندانی با بسته مرحله اول ندارد زیرا به طور کلی هدف اجرای بسته های حمایتی در صنعت کمک به تولید و تغییر تجهیزات و فناوری های قدیمی است .
وی درعین حال تأکید کرد: از واحدهای تولیدی شکایات زیادی داریم که دسترسی آنها به تسهیلات بانکی سخت شده و بانک ها با حالت انقباضی برخورد می کنند، بنابراین از بانک ها به ویژه بانک های عامل می خواهیم با تولید مهربان تر باشند .وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر تولید در بازپرداخت وام هایش مشکل دارد، طبق برنامه و بودجه می تواند استمهال داشته باشد .

واکنش سازمان حمایت

در همین حال مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با انتقاد از برخی اخبار منتشر شده در خصوص موافقت این سازمان با افزایش قیمت برخی از محصولات خودروسازان اظهار کرد: این سازمان با هیچ یک از درخواست های افزایش قیمت خودروسازان موافقت نکرده است.شهرام میرآخرلو در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه برخی نمایندگی های پارس خودرو قیمت فروش ماکسیما را بسته به مدل آن ۵۰ تا ۵۵ میلیون تومان اعلام می کنند، با این اوصاف آیا با افزایش قیمت این خودرو موافقت شده است؟ تاکید کرد: تاکنون به هیچ شرکتی از جمله پارس خودرو اجازه افزایش قیمت محصولات داده نشده است.

اطلاعیه دو سازمان نظارتی

از سوی دیگر در اطلاعیه مشترک سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی هر گونه افزایش قیمت از سوی واحدهای اقتصادی وارداتی، تولیدی و توزیعی بدون هماهنگی با سازمان حمایت مصداق گرانفروشی اعلام شد.به گزارش مهر، در این اطلاعیه مشترک با اشاره به نارضایتی عمومی از افزایش قیمتها به بهانه تغییرات نرخ ارز تأکید شده است که واحدهای اقتصادی باید در اسرع وقت نسبت به بازگشت قیمتها به قیمتهای قبلی اقدام کنند.بر این اساس،اطلاعیه عدم اعلام موجودی مصداق احتکار را خواهد داشت و برابر قوانین برخوردهای لازم صورت می گیرد.همچنین در اجرای طرح ویژه بازرسی و نظارت به منظورتشدید نظارت بر بازار و مبارزه با گرانفروشی، اختفا و احتکار کالا از تمام ظرفیتهای نظارت و بازرسی دو سازمان استفاده می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×