اخبار نساجی

قیمت حامل‌ها در فاز دوم ۴ برابر می‌شود/مجلسی‌ها هم به شورای گفت‌وگو نیامدند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

قیمت حامل‌ها در فاز دوم ۴ برابر می‌شود/مجلسی‌ها هم به شورای گفت‌وگو نیامدند

 

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: با توجه به لایحه بودجه ۹۲ اگر فاز دوم اجرا شود قیمت‌ حامل‌ها باید ۴ برابر شود.

محمد نهاوندیان بعد از بیست و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: بخش‌نامه ایفای تعهدات ارزی از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و از ۱۸ اسفندماه اجرایی شده است که در این بخش نامه اشکال مختلف مناسبات ارزی فعالان اقتصادی با بانک‌ها احصاء شده و برای هر شکل تکلیف روشن شده است تا ابهامی باقی نمانده باشد.

وی افزود: اگر تولید کننده‌ای همه ریال خودش را پرداخت کرده باشد و بانک هنوز اسنادش را نداده است، بانک موظف است تعهداتش را انجام دهد و درخواست مابه‌التفاوت نداشته باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر قسمتی از آن پرداخت و ترخیص شده باشد با توجه به اینکه برگرداندن قیمت امکان پذیر نیست بانک باید به نرخ زمان اعتبار پرداخت کند.

نهاوندیان افزود: در این بخش‌نامه سعی شده حقوق طرفین رعایت شود و بانک مرکزی متعهد شده در قبال تعهداتی که بانک‌ها به مشتریان دارند ارز آنها را تامین کند.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در بررسی اجمالی که در لایحه بودجه ۹۲ صورت گرفته است با افزایش چشمگیر حجم بودجه مواجه هستیم بطوریکه نسبت به سال گذشته حجم بودجه ۶۰ درصد افزایش داشته است و دلیل آن هم ملحوظ کردن فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها است.

نهاوندیان گفت: در تصویب سه دوازدهم بودجه باید دقت شود تا فقط ارقام تمدید نشود بلکه تبصره‌های بودجه نیز تمدید شود به طور مثال با توجه به اینکه ماده ۲۹ در جداول نیست اگر تبصره‌های بودجه تمدید نشود اجرای ماده ۱۹ سه ماه فریز می‌شود.

وی با اشاره به تامین کالاهای اساسی برای شب عید گفت: باید تمهیدات اجرایی لازم قبل از اعلام‌ها شروع می‌شد تا شاهد شتابزدگی‌ها نباشیم.

وی افزود: اگر تامن نهاده‌های دامی انجام شود آثار مخربی را در فاصله زمانی ۴ تا ۵ ماهه در تامین فرآورده خواهیم داشت بطوریکه اسنادی وجود دارد که گاوهای شیرده به کشتارگاه‌ها برده می‌شود و روند تامین نهاده دچار افت و خیز شده است.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در بررسی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: قرار بود تا دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها گزارشی را امروز ارائه کند و پس از آن گزارشی را مرکز پژوهش داشته باشد که متاسفانه دبیر ستاد به این جلسه نیامد و فقط گزارش مرکز پژوهش‌ها استماع شد.

*متوسط درآمد سازمان هدفمندی به طور میانگین ۲۵ هزار میلیارد تومان

وی افزود: متوسط درآمد سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به طور میانگین ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۱ بوده است اما ارقام پیشنهاد شده در بودجه ۹۲ یارانه نقدی را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده است لذا نیازمند ۹۰ هزار میلیارد تومان منابع است و اگر قرار باشد از محل افزایش قیمت‌حامل‌ها این موضوع تامین شود باید قیمت حامل‌های انرژی در فاز دوم ۴ برابر شود.

نهاوندیان گفت: در اجرای فاز اول قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اجماع عمومی برای اجرای قانون وجود داشت اما شرایط امروز از نظر کلان اقتصاد و وضع عمومی آمادگی لازم را برای شک جدید ندارد و قابل مقایسه با فاز اول هم نیست.

وی همچنین گفت: دستورالعمل جدید سرمایه‌گذاری در راستای ماده ۶۲ قانون برنامه پنجم در بخش صنعت،‌معدن و تجارت ابلاغ شده است.

نهاوندیان در خصوص افرادی که حضور داشتند نیز گفت: معاونین وزارت‌خانه های صنعت، جهاد و تعاون و همچنین معاونین بانک مرکزی و شهرداری تهران در جلسه امروز شورای گفت‌وگو حضور داشتند اما نمایندگان مجلس به دلیل بررسی بودجه نتوانستند بیایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×