اخبار نساجی

قیمت میوه‌های شب عید اعلام شد

 

قیمت میوه‌های شب عید اعلام شد

به گزارش مشرق، مجتبی شادلو در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به تولید بالای انواع محصولات باغی در سال جاری از ابتدای پاییز تاکنون از یک بازار پایدار و آرامی برخوردار بودیم و اکنون هم قیمت انواع میوه در بازار تغییر جدی با قیمت عرضه محصولات در پاییز ندارد.

وی تصریح کرد: در حالی که ۸۰ درصد زمان مصرف میوه‌های انباری را پست سر گذاشته‌ایم، محصولات باغی زیادی در انبارها به دلیل نبود تقاضا و کشش در بازار مصرف باقی مانده است.

رییس مجمع ملی خبرگان کشاورزی از ارسال میوه‌های ذخیره‌سازی شده از قطب‌های تولید به استان‌ها و شهرستان‌های مصرف خبر داد و گفت: ارسال محصولات ذخیره شده از قطب‌های تولیدی از اسفند‌ماه صورت گرفته است که با مشکل ترافیک و حمل‌ونقل جاده‌ای و نوسان قیمت در بازار مصرف مواجه نشود لذا از فردا برای مصرف شب عید در بازار تمام استان‌های کشور عرضه می‌شود.

شادلو با تاکید بر نبود هیچ گونه کمبود میوه برای ایام عید، اظهار کرد: سیب، پرتقال، کیوی، خیار و موز در سبد میوه‌های شب عید مردم عرضه می‌شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: قیمت محصولات باغی بسیار مناسب است و علی‌رغم هزینه‌های تولید نصف قیمت سال گذشته به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

رییس هیات مدیره اتحادیه باغداران گفت: هر کیلو سیب در قالب میوه‌های لوکس و با کیفیت ذخیره‌سازی شده هزار و ۶۰۰ تومان، هر کیلو پرتقال هزار و ۲۵۰ تومان، کیوی کیلویی هزار و ۳۰۰ تومان و خیار به طور متوسط کیلویی هزار و ۵۰۰ تومان و موز کیلویی هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه‌ها و سطح خرده‌فروشی‌ها به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار تن سیب و پرتقال در قالب طرح دولتی، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ هزار تن سیب و پرتقال با کیفیت بالا و ظاهری مناسب توسط بخش خصوصی ذخیره‌سازی شده است و در مجموع امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن میوه برای شب عید مردم در بازار مصرف تزریق می‌شود.

شادلو خاطرنشان کرد: موز به اندازه‌ی نیاز کشور وارد خواهد شد و هم اکنون هم سردخانه‌های ذخیره‌ی موز مملو از این میوه برای شب عید است. هم‌چنین انگور هم در سردخانه‌ها وجود دارد، البته فراوانی چندانی ندارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×