اخبار نساجی

قیمت زمین با اجرای طرح تفصیلی گرانتر می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بارگذاری و توسعه شهر در صورتی که روابط آن پایدار، علمی و حساب شده باشد می تواند به تعادل در ساختار نظام شهری کمک کند.

احمدرضا سرحدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص تغییر طرح تفصیلی گفت: توسعه هر شهر در هر جای دنیا اگر با برنامه نباشد به مشکل بر می خورد.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی به معنی توسعه شهر در صورت روابط پایدار، علمی و حساب شده است، تصریح کرد: این طرح می تواند با طرح های مشابه خود در دنیا برابری کند که اگر به خوبی اجرا شود می تواند مفید باشد.

این کارشناس اقتصادی سیال بودن طرح تفصیلی و قابلیت تغییر کاربری در طرح را نگران کننده عنوان کرد و گفت: یکی از اصولی که با برنامه طرح تفصیلی مغایرت دارد، تغییر کاربری ساختمان ها و زمین ها است که تغییر در اجرای این طرح باعث بی ثباتی در اجرای قوانین می شود.
وی در ادامه افزود: یکی دیگر از نقاط نگران کننده، تغییر کاربری زمین های اطراف تهران توسط وزارت راه و شهرسازی است.

سرحدی بیشتر شدن تراکم در این طرح را مغایر با سیاست های کلی نظام مبنی بر کوچک سازی شهر تهران عنوان کرد و گفت: در مجموع افزودن یک طبقه تراکم به طرح تفصیلی، موجب بارگذاری بیشتر در شهر و پرجمعیت تر کردن تهران می شود.

این کارشناس اقتصادی به افزایش قیمت زمین و خانه های کلنگی با اجرای طرح تفصیلی اشاره کرد و افزود: این طرح در صورت اجرای اصولی می تواند به بازار مسکن کمک کند اما افزایش قیمت خانه های کلنگی و زمین را به دلیل افزایش سطح ساخت و ساز در انها به همراه دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×