اخبار نساجی

قوای سه‌گانه برای ارتقا و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند

دبیرکل اتاق بازرگانی تهران گفت: قوای سه‌گانه زمینه ارتقای تولیدات داخلی را فراهم کنند.

محمدمهدی راسخ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با تشکر ویژه از توجه و عنایت مقام معظم رهبری به مقوله‌های اقتصادی در نامگذاری چند سال گذشته، اظهار داشت: در توجه به تولید، اشتغال و سرمایه ایرانی باید قوای سه‌ گانه، بخش خصوصی و مردم باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: مسئولان، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید زمینه‌سازی مناسب را برای فعالیت اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار به عمل آورند،به نحوی که رتبه جهانی ما ارتقا پیدا کند.

دبیرکل اتاق تهران اضافه کرد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که به لحاظ منابع نفت و گاز در دنیا اول است و منابع معدنی قابل توجهی نیز دارد،لذا سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

راسخ گفت: از نظر نیروی انسانی تحصیل‌کرده و جوان نیز رتبه بالایی داریم لذا باید به مقوله تولید در این خصوص هم توجه شود.

وی با تأکید براینکه آنچه در بخش حاکمیت مهم است تسهیلات و بسترسازی برای فضای کسب و کار است، اظهار داشت: بخش خصوصی کشور هرچقدر فضا را مناسبتر ببینند امکان سرمایه‌گذاری مناسب در آن افزایش می‌یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیرکل اتاق تهران گفت: بخش خصوصی باید ظرفیت‌های خالی تولید را برای سال ۹۱ سرلوحه کار خود قرار دهد و واحدهای نیمه‌تمام را نیز به بهره‌برداری برساند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری جدید با توجه به مزیت‌هایی که وجود دارد، همواره باید بخش قابل توجهی از تولیدات را پوشش دهد و تولیدکنندگان نیز باید برای تولید محصول با کیفیت با قیمت مناسب برنامه‌ریزی داشته باشند تا مردم با آرامش خیال خرید کنند.

دبیرکل اتاق تهران گفت: مردم باید این فرهنگ را بپذیرند که کالای ایرانی مصرف کنند و قبل از آن باید تولیدکنندگان محصول با کیفیت به بازار عرضه کنند.

راسخ افزود: در سیاست‌گذاری‌ها باید به نحوی عمل کنیم که در سیاست‌های پولی ارزی از بخش تولیدی کشور حمایت شود و قوانین و مقرراتی که برای تولید ایجاد مانع می‌کند نیز اصلاح شود.

وی گفت: در بهبود فضای کسب و کار برخی از امور به طور مستقیم به قوه قضاییه مربوط می‌شود که باید در این خصوص نیز تسهیلات لازم ارائه و امنیت لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×