اخبار فرش ماشینی

قطعه‌سازی، نساجی و پلیمر شاهد بیشترین حضور زنان صنعت‌کار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مشاور امور بانوان وزارت صنایع با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مجموعه صنعت و معدن کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: بیشترین حضور زنان در بخش صنعت و معدن در صنایع غذایی و آشامیدنی، پلیمر، نساجی و قطعه‌سازی است.

ثریا ظفری در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه در بخش صنعت زنان متخصص زیادی حضور دارند، اظهار داشت: کارخانه‌هایی در کشور وجود داند که در حدود ۹۹ درصد از افراد شاغل در آنها یعنی مسئولان و کارگران را زنان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: زنان حتی در مشاغلی که خشن به نظر می‌رسد مانند کار در معادن حضور دارند و بسیاری از زنان در کشور به بهره‌برداری از معادن مشغول هستند.

مشاور امور بانوان وزارت صنایع با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد مجموعه صنعت و معدن کشور را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین حضور زنان در بخش صنعت و معدن در صنایع غذایی و آشامیدنی، پلیمر، نساجی و قطعه‌سازی است.

* پایش سلامت زنان شاغل در وزارت صنایع

ظفری در ‌خصوص برنامه‌های سال جاری اداره امور بانوان وزارت صنایع و معادن گفت: امسال بر اساس قول مساعد وزیر صنایع، طرح پایش سلامت زنان شاغل در وزارت صنایع و ۷ سازمان زیرمجموعه آن را اجرا خواهیم کرد البته ما حدود دو سال پیش طرح پایش سلامت زنان سرپرست خانوار وزارت صنایع را انجام داده بودیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی عنوان کرد: امسال نیز سلامت زنان را به لحاظ سرطان‌های شایع در میان آنها بررسی می‌کنیم که پس از انعقاد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی تهران، این طرح را با اعتباری در حدود ۲۰ میلیون تومان اجرا خواهیم کرد.

* قطع بودجه طرح رحمت در شاخه کارگری

مشاور امور بانوان وزارت صنایع افزود: بودجه اجرای طرح رحمت در شاخه کارگری امسال از سوی مرکز امور زنان قطع شد و این طرح که در راستای تحکیم بنیان خانواده بود، امسال اجرا نمی‌شود.

ظفری گفت: در سال ۸۹ حدود ۹۶ هزار نفر از شاخه کارگری را تحت آموزش طرح رحمت قرار دادیم؛ این کلاس‌ها که در راستای تحکیم بنیان خانواده بود بعد از گذشت ۴ سال در تمام استان‌ها نتایج خوبی را در جهت تحکیم بنیان خانواده‌های کارگران داشت اما اگر بودجه این طرح قطع شود این کار نیمه تمام می‌ماند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×