اخبار فرش ماشینی

بی‌مهری دولتمردان به قطب تولید فرش‌های ماشینی

آیا نمایشگاه بین‌المللی فرش ‌تهران به ‌کاشان بازگردانده می‌شود؟

گروه استان‌ها – فرش ماشینی در کاشان؛ ظرفیتی که در به آن بی‌مهری می‌شود و سوال اینجاست که چرا مسئولان فرش ماشینی را درنمی‌یابند؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، منطقه کاشان و آران و بیدگل در روز شنبه میزبان علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت بود و در این سفر یک روزه برخی طرح‌ها کلنگ‌زنی و برخی دیگر نیز افتتاح شد و دیدار با صنعتگران نیز بخشی از این سفر بود.

منطقه کاشان منطقه‌ای صنعتی است و در این منطقه صدها واحد تولیدی فعالیت می‌کنند و بر همین اساس توجه بیش از پیش به واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آنان و تسهیل در امر تولید بیش از پیش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است مسئولان در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

محمود تولایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به منطقه کاشان اظهار داشت: با توجه به صنعتی بودن منطقه کاشان ارتباط صنعتگران با اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان بسیار بالاست و در این زمینه مراجعات تولیدکنندگان به بخش‌های مختلف آمار بالایی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه با وجود حجم بالای مراودات و مراجعات به اداره صنعت، معدن و تجارت اما اختیارات این واحد در سطح قابل قبولی نیست، افزود: برخی دستگاه‌‌ها در کاشان به دلیل حجم بالای کاری مستقل از مرکز استان فعال هستند و لازم است اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان نیز به صورت مستقل فعال باشد.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان ضمن اشاره به فعالیت شرکت‌های نوپا در این منطقه ابراز داشت: کاشان در تولید فرش رتبه دوم در دنیا را به خود اختصاص داده است و ۷۵ درصد از تولید فرش کشور در منطقه کاشان انجام می‌شود و در حوزه فرش ماشینی به خود کفایی رسیدیم و دانشگاه با صنعت درآمیخته شده و نتایج خوبی را داشته است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×