اخبار فرش ماشینی

قاچاق ۷ میلیارد دلاری محصولات نساجی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی از آمار ۷میلیارد دلاری قاچاق سالانه محصولات نساجی و پوشاک به کشور خبر داد.

به گزارش دنیای اقتصاد محمد مروج با اشاره به اینکه فکر نمی‌کنم مصوبه جدید دولت کمکی به کاهش واردات کالاهای مشابه تولید داخل کند، به «ایسنا» گفت: واردات محصولات نساجی و پوشاک برخلاف کالاهایی مانند خودرو بسیار راحت است و در حال حاضر این محصولات در حجم انبوه به‌صورت قاچاق و نیمه‌قاچاق وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه طبق آمار منتشر شده سال قبل بیش از ۷میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر از کشور خارج شدند، گفت: این تعداد مسافر در زمان برگشت اگر فقط یک چمدان ۲۰ کیلویی نیز با خود بیاورند، حجم انبوهی از محصولات نساجی و پوشاک سالانه به همین شکل وارد می‌شود که کسی نیز نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

مروج با بیان اینکه مصوبه دولت درباره ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل می‌تواند همان مقدار اندک واردات رسمی پوشاک به کشور را نیز تبدیل به قاچاق کند، گفت: هم‌اکنون محصولات نساجی و پوشاک قاچاق به راحتی در سطح کشور و پایتخت به فروش می‌رسند و کسی هم جلودار آنها نیست. از سوی دیگر مشکلات واحدهای تولیدی صنعت نساجی باعث شد تا وزیر صنعت، معدن و تجارت ترتیب برگزاری نشستی با حضور شرکت‌های پتروشیمی را بدهد که نتیجه این نشست افزایش عرضه مواد اولیه در بورس کالای ایران است. رئیس انجمن صنعت نساجی در این خصوص نیز به خبرگزاری «تسنیم» گفت: روز سه‌شنبه هفته جاری نامه‌ای از وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عرضه ۱۰ هزار تنی مواد اولیه نساجی در بورس کالا به انجمن نساجی ارسال شد که به این ترتیب در انتظار رشد قابل توجه عرضه‌ها در بورس هستیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: افرادی که افزایش عرضه‌ها در بورس کالا را بی‌ثمر عنوان می‌کنند و از عرضه‌های مستقیم میان پتروشیمی‌ها و واحدهای تولیدی سخن می‌گویند، بیشتر به دنبال شلوغ کاری و ایجاد جو منفی علیه بورس هستند که این افراد راه به جایی نخواهند برد.

رئیس انجمن صنعت نساجی تاکید کرد: واحدهای تولیدی در صورت افزایش عرضه‌ها در بورس کالا به‌راحتی نیاز خود به مواد اولیه را تامین می‌کنند و انجمن نساجی با توجه به تجربیات طولانی مدت خود در بازار پتروشیمی، موافق تقویت معاملات بورس کالای ایران به‌عنوان شفاف‌ترین بازار کالایی موجود در کشور است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×