اخبار نساجی

راه مقابله دولت با تحریم کاهش وابستگی نفتی به زیر ۲۰ درصد است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

راه مقابله دولت با تحریم کاهش وابستگی نفتی به زیر 20 درصد است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه کاهش وابستگی به نفت به زیر ۲۰ درصد تحریم‌ها را بی‌اثر خواهد کرد، گفت: دشمنان به این امید هستند که با اعمال تحریم‌ها، اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار دهند.

عبدالکریم رجبی با اشاره به رهنمون‌های مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت در هفته دولت، اظهار داشت: حمایت از تولید ملی، کنترل بازار و توجه به اشتغال کشور از مهم‌ترین سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دولتی‌ها بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید در راستای توجه به رشد اقتصادی کشور مصمم به حمایت از تولید کشور باشد، گفت: در صورتی به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نزدیک‌تر خواهیم شد که وابستگی بودجه به نفت را کاهش دهیم به عبارت دیگر کاهش وابستگی بودجه سالانه کل کشور به نفت موجب تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد شد.

وی همچنین در خصوص مهم‌ترین مؤلفه رشد اقتصادی کشور، تصریح کرد: دولت باید در درجه اول واردات کالاهای غیرضروری که موجب لطمه زدن به بازار و خارج شدن تولید‌کننده از گردنه رقابت می‌شود را حذف کند بنابراین در همین راستا ارائه تسهیلات و حمایت از تولید موجب خواهد شد تا تولید‌کنندگان با محصولات مشابه خارجی رقابت کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

* افزایش صادرات غیر نفتی سبب کاهش فشار تحریم‌ها می‌شود

رجبی افزایش صادرات غیرنفتی را از دیگر مؤلفه‌های اصلی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و تأکید کرد: دشمن با اعمال تحریم‌های نفتی درصدد ضربه به اقتصاد کشور است بنابراین باید وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش و در ادامه آن صادرات غیرنفتی افزایش یابد.

وی همچنین معتقد است در صورت کاهش وابستگی بودجه سالانه کل کشور به به درآمدهای حاصل از فروش نفت به زیر ۲۰ درصد، تحریم‌ها با هر شدتی که اعمال شوند، بی اثر خواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری مردم و مسئولین تحریم‌ها کنار زده خواهد شد، تصریح کرد: مردم نیز با صرفه‌جویی در کالاهای غیرضروری و استفاده از کالاهای تولید داخل به کاهش اثرات تحریم‌ها بر اقتصاد کشور کمک کنند.

وی استفاده از توان تولید داخل، حمایت از کار ایرانی و توجه به سرمایه‌های ایرانی را یک سلسله زنجیروار به هم پیوسته دانست و یادآور شد: در صورتی‌که مردم از کالاهای داخلی استفاده کنند مطمئنا اشتغال نیز تحت تأثیر همین امر افزایش یافته و به معیشت مردم کمک خواهد کرد.

رجبی ادامه داد: نمایندگان مجلس در سنگر قانون‌گذاری کشور و در تعامل با مسئولین اجرایی با تدوین قوانینی که موجب تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی خواهد شد، اقدام خواهند کرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی به عنوان سربازان این نظام و به عنوان خدمتگزاران کشور هر اقدامی که موجب تسهیل در روند اجرای قانون شود را را به کار خواهند بست.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×