اخبار نساجی

قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجب انقلاب در این حوزه می‌شود

نماینده ویژه رئیس‌جمهور:

نماینده ویژه رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اگر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شود، در سال جهاد اقتصادی، انقلابی در مبارزه با قاچاق کالا روی خواهد داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سعید مرتضوی در نشست مشترک با بازرگانان و پیشکسوتان صنعت چای کشور افزود: قاچاق کالا بر اشتغال، تولید، سرمایه‌گذاری و اقتصاد کشور اثرات سویی دارد. این پدیده شوم و ناهنجار نه تنها بر صنعت چای بلکه بر اغلب کالاها در کشور اثر گذاشته است.

وی افزود: پس از حضور در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرونده‌های باندی و سازمان یافته قاچاق کالا را بررسی کردیم و یک آسیب‌شناسی در این حوزه انجام شد.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور اظهار داشت: از پرونده‌های مطالعه شده، مشخص شد ۹۸ درصد پرونده‌ها به نتیجه نرسیده و خروجی نداشته است. تنها ۲ درصد این پرونده‌‌ به نتیجه رسیده که از این میزان نیز افرادی که محکوم شده‌ و باید اجرای احکام می‌شد، ۹۷ درصد احکام اجرا نمی‌شود و ۳ درصد باقی‌مانده نیز جرائم خرد است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بررسی‌ها نشان داد مشکل اساسی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضعف قانون است. قانون فعلی متعلق به ۷۸ سال پیش است و برای پرونده‌های قاچاق در شرایط امروز با پیچیدگی‌های که دارد، دارای کارایی نیست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مرتضوی گفت: در حال حاضر برای اجرای احکام پرونده‌های قاچاق قضات از قانون مهریه استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: گزارشی را به رییس‌جمهور ارائه دادیم که بر اساس آن هیئت دولت خواستار تدوین لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: برای تهیه لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز از نظرات کارشناسان، صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه و وکلای برجسته استفاده شد.

مرتضوی افزود: همه منافذی که در موضوع قاچاق کالا و ارز به عنوان راه فرار مورد استفاده قرار می‌گرفت مشخص و تمهیدات لازم برای آن در لایحه اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: این لایحه با ۷۲ ماده و ۶۹ تبصره تدوین و پس از تصویب هیئت دولت و تصویب با قید فوریت در مجلس شورای اسلامی، هم اکنون مراحل پایانی خود را در مجلس می‌گذراند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور تصریح کرد: درخواست کرده‌ایم لایحه جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز طبق اصل ۸۵ قانون اساسی تصویب شود.

مرتضوی تأکید کرد: با ابلاغ قانون، در سراسر کشور مبارزه جدی، موثر و پیشگیرانه را در همه کالاها شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در سال جهاد اقتصادی، اگر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب شود، انقلابی در مبارزه با قاچاق روی خواهد داد.

وی اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز عزم دولت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا جدی است و طبق وعده رئیس‌جمهور، تکلیف قاچاق را نهایی خواهیم کرد.

مرتضوی خطاب به تولیدکنندگان چای کشور گفت: باید در عمل کیفیت چای ایرانی را به همه نشان دهید و به صورت تخصصی موضوع را برای مردم تبیین کرده تا مردم به سمت چای با کیفیت ایرانی بیایند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×