اخبار فرش ماشینی

قالیبافان چهارمحال و بختیاری ۱۱ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رحمان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: سالانه در کشور ۵ میلیون متر مربع فرش دستباف تولید می‌شود که ۴۰۰ هزار مترمربع از این میزان توسط بافندگان فرش این استان تولید و روانه بازار می‎شود.

وی با اشاره به سبک‌های بافت فرش در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: گبه، یلمه، فرش بختیاری و نایینی چهار سبک تولید فرش این استان است.

کرمی از صادرات ۸۰ درصدی تولیدات فرش استان خبر داد و افزود: فرش‌ها و گبه‌های بافته شده در این استان به کشورهای اروپایی، آسیای میانه، آمریکای جنوبی، چین، آلمان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده‌ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به افتتاح نخستین شرکت تعاونی فارغ‌التحصیلان فرش دستباف کشور در این استان، اذعان داشت: شرکت لچک ترنج چهارمحال از سوی فارغ‌التحصیلان و دانش آموختگان فرش با پیشنهاد این سازمان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار، ارائه خدمات مورد نیاز بافندگان فرش، بازاریابی، تأمین مواد اولیه مرغوب، خرید و فروش و صادرات از اهداف تشکیل و راه‌اندازی این شرکت تعاونی است.

کرمی بر ضرورت بازاریابی محصولات فرش استان تأکید کرد و گفت: بازاریابی نقش بسزایی در میزان فروش تولیدات فرش استان دارد، بافندگان فرش استان باید با توجه به نیاز بازار فرش را تهیه و عرضه کنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×