اخبار فرش ماشینی

فهرست نویسی اسناد شرکت سهامی فرش ایران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی

اسناد مربوط به بافت فرش های حرم امام رضا(ع) فهرست نویسی شد

تهران – اسناد مربوط به بافت فرش های منحصر به فرد پازیرک، مسجد سلطان قابوس، حرم امام رضا(ع)، مسجد و حرم پیامبر(ص) درسازمان اسناد و کتابخانه ملی فهرست نویسی شد.

مجموعه صورتجلسات و اسناد هیات مدیره شرکت سهامی فرش ایران از بدو تاسیس تا سال ۱۳۷۵ شمسی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی فهرست نویسی و آماده بهره برداری پژوهشگران شد.

صورتجلسات این شرکت از ابتدا تا سال ۱۳۷۵ در غالب ۹ مجلد و ۱۸۰۲ صفحه فهرست نویسی شده و بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ،اساسنامه شرکت سهامی فرش ایران، انحصار تجارت و صادرات فرش، ارزیابی،قیمت گذاری و بازاریابی فرش،ایجاد نمایندگی در سایر کشورها، اصلاح و تنظیم بودجه،تاسیس شعب داخلی ،برپایی و شرکت در نمایشگاه های تخصصی و بازرگانی، تشکیل تعاونی و صندوق رفاه قالیبافان، جلوگیری از سوء استفاده کشورها از نام شهرها و نقشه های فرش ایران از جمله این اسناد است.

همچنین اسناد مربوط به بافت فرش های منحصر به فرد پازیرک، مسجد سلطان قابوس، حرم امام رضا(ع)، مسجد و حرم پیامبر(ص) نیز در این مجموعه قرار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تمامی اسناد و نقشه های شرکت سهامی فرش ایران طی تفاهم نامه ای به آرشیو ملی ایران منتقل شده است.

* امضا تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه ملی ایران و کتابخانه پروس برلین

اسحاق صلاحی رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و اشنایدر کمپ رییس کتابخانه پروس آلمان فردا چهارشنبه ۲۴ مهرماه در برلین دیدار و تفاهم نامه همکاری امضاء می کنند.

صلاحی که به منظور شرکت در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت و ملاقات با مقامات فرهنگی و کتابخانه ای آلمان به این کشور سفر کرده است، پس از بازدید از کتابخانه پروس برلین که کتابخانه دولتی آلمان محسوب می شود، با اشنایدر کمپ رییس این کتابخانه دیدار و در مورد همکاری های فی مابین صحبت می کند.

از جمله موضوعات مورد همکاری در تفاهم نامه می توان به توسعه کاربری فناوری های نوین در کتابخانه های دو طرف، تبادل استاد و کارشناس به منظور انتقال تجربیات در زمینه علوم کتابداری و اطلاع رسانی، حفاظت، نگهداری و دیجیتالی کردن مواد کتابخانه ای و غنی سازی منابع مطالعات ایرانی و شرقی در کتابخانه طرف مقابل اشاره کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×