اخبار نساجی

بنزین فروردین تا ۲۵ اسفند واریز می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بنزین فروردین تا ۲۵ اسفند واریز می‌شود

با موافقت دولت و پیشنهاد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، سهمیه بنزین فروردین در حالی تا ۲۵ اسفندماه به کارت‌های سوخت واریز می‌شود که تا پایان فروردین ماه سال آینده، هیچ‌گونه تغییری در قیمت و سهمیه بنزین خودروها اعمال نخواهد شد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از ابتکار همزمان با آغاز شمارش معکوس برای به پایان رسیدن سال ۱۳۹۰ موضوع تعیین تکلیف قیمت و سهمیه‌های جدید بنزین به عنوان استراتژیک‌ترین کالای اقتصادی کشور در دستور کار جلسات شبانه ستاد هدفمندی یارانه‌ها با حضور رئیس‌جمهوری قرار گرفته‌است. این در حالی است که ستاد حمل و نقل سوخت چندی پیش اعلام کرد که امسال هیچ‌گونه سهمیه نوروزی به خودروها تعلق نمی‌گیرد. در حال حاضر سناریوهای مختلف قیمتی و غیرقیمتی توسط دستگاه‌های مختلف دولتی به ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارائه شده‌است اما در مجموع، پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای افزایش ۲۰ درصدی قیمت بنزین، سال آینده دست دولت برای عرضه بنزین آزاد با نرخ ۱۰۰۰ تومانی باز باشد. عبدالله جلالی، قائم‌مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه « در حال حاضر هیچ سناریویی برای افزایش قیمت و یا ایجاد تغییرات جدید در سهمیه بنزین خودروها برای سال ۱۳۹۱ نهایی نشده‌است» گفت: تاکنون سناریوهای مختلفی در ستاد هدفمندی یارانه‌ها بررسی شده اما تاکنون جمع‌بندی نهایی درباره تغییرات جدید مربوط به بنزین حاصل نشده‌است.این مقام مسئول همچنین درباره اختصاص یافتن و یا منتفی شدن سهمیه ویژه بنزین نوروزی، تصریح کرد: هم‌اکنون مطالعات کارشناسی اختصاص سهمیه نوروزی در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام شده و پیشنهاد برای تصمیم نهایی به دفتر ریاست‌جمهوری ارسال شده‌است.وی با اعلام اینکه اختصاص سهمیه بنزین نوروزی به تصمیم رئیس‌جمهور بستگی دارد، اظهار داشت: با توجه به آغاز مسافرت‌های نوروزی از اواخر اسفندماه و به منظور رفاه حال مردم سهمیه معمولی بنزین فروردین تا ۲۵ اسفند در کارت‌های هوشمند سوخت واریز خواهد شد. جلالی همچنین با یادآوری اینکه در صورت موافقت با اختصاص سهمیه بنزین نوروزی، این سهمیه هم در روزهای پایانی اسفندماه در کارت‌های هوشمند سوخت شارژ خواهد شد، تاکید کرد: در صورت هرگونه تغییرات جدید قیمتی و غیرقیمتی درباره بنزین، ستاد حمل و نقل و سوخت به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.

بنزین تا پایان فروردین ۱۰۰۰ تومان نمی‌شود

یک مقام مسئول نیز در دولت با بیان اینکه «پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تصمیم‌گیری نهایی در سطح دولت برای تغییرات جدید بنزینی انجام نشود» تاکید کرد: براین اساس حداقل تا پایان فروردین ماه سال جاری نظام فعلی عرضه و قیمت بنزین تثبیت خواهد شد. در همین حال برخی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس هم با تاکید بر اینکه «دولت نباید هیچ‌گونه تغییر قیمتی را در آستانه سال نو اعمال کند» تصریح کرده‌اند: با توجه به مجوز مجلس، امکان عرضه بنزین سهمیه‎ای ۵۰۰تومانی از سال ۹۱ وجود دارد. این در حالی است که وزارت نفت اخیرا با انتشار گزارشی، حجم بنزین یارانه‌ای ذخیره‌سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت را حدود ۱۲۰ میلیون لیتر عنوان کرده‌است که در این صورت باید گفت، شمارش معکوس برای حذف تدریجی بنزین ۱۰۰ تومانی از جایگاه‌های سوخت آغاز شده‌است. سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه‌یارانه‌ای ۴۰۰ تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است، ضمن آنکه برای اسفند ماه سال جاری هم هیچ‌گونه محدودیت زمانی برای استفاده از سهمیه بنزین ۱۰۰ تومانی ذخیره شده در کارت‌ها تعیین نشده‌است. پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، بنزین معمولی یارانه‌ای ۴۰۰ تومان، بنزین معمولی آزاد ۷۰۰ تومان، بنزین سوپر نیمه‌یارانه‌ای ۵۰۰ تومان و بنزین سوپر آزاد ۸۰۰ تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه شده‌است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صف ۲۰ دقیقه‌ای در جایگاه‌های CNG

یک مقام مسئول در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کمبود پمپ بنزین در تهران وجود ندارد، زمان سوخت‌گیری خودروهای گازسوز را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اعلام کرد. عباس کاظم‌پور درباره آخرین اقدامات انجام شده برای افزایش ظرفیت سوخت‌رسانی به خودروها در سطح استان تهران، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ باب جایگاه جدید عرضه بنزین، گازوئیل و سی.ان.جی در سطح استان تهران در مدار بهره برداری قرار گرفته‌است. مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران با اعلام اینکه هم‌اکنون درمجموع، ۶۷ باب جایگاه جدید عرضه سوخت مایع و گاز طبیعی در بخش‌های مختلف شهر و استان تهران در دست ساخت است، تصریح کرد: به زودی امکان راه‌اندازی ۲۶ باب جایگاه جدید بنزین و گازوئیل و ۴۱ باب جایگاه جدید سی.ان.جی در سطح استان تهران فراهم می‌شود. این مقام مسئول تعداد کل جایگاه‌های جدید بنزین تهران را ۲۴۳ باب عنوان کرد و افزود: همچنین در شرایط فعلی حدود ۱۴۳ باب جایگاه جدید سی.ان.جی در سطح تهران به خودروهای گازسوز خدمات ارائه می‌کند. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان سوخت‌گیری خودروهای بنزینی و گازسوز در سطح استان تهران، توضیح داد: در حال حاضر متوسط زمان سوخت‌گیری خودروهای بنزینی، ۳ تا ۵ دقیقه کاهش یافته‌است. کاظم پور زمان سوخت‌گیری خودروهای گازسوز تهران در جایگاه های سی.ان.جی را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه اعلام کرد و یادآور شد: در شرایط فعلی، ظرفیت عرضه و تقاضای بنزین در تهران برابر است. به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، در حال حاضر تهران با کمبود پمپ بنزین روبرو نیست و حتی با ساخت جایگاه‌های جدید زمان سوخت‌گیری خودروهای بنزینی به حداقل کاهش می‌یابد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×