اخبار نساجی

فعالیت ۱۷ سرمایه گذار ترک در منطقه آزاد ارس

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی در حاشیه دیدار استانداری آذربایجانشرقی با استاندار ارزروم ترکیه افزود: بخش پالایشگاهی منطقه آزاد ارس هم اکنون فعال بوده و آماده سرمایه گذرای برای ایجاد مینی پالایشگاه جهت تولید بنزین و گازوئیل و رفع نیازمندی های اولیه است.

نجفی با تاکید افزایش حضور گردشگران استان ارزروم در منطقه ازاد ارس، گفت: ایجاد شرایط لازم برای حضور تور گردشگری از استان ارزروم در منطقه ارس با ارائه تخفیف و تسهیلات متنوع، مورد تاکید است.

مونتاژ تولیدات صنعتی، ایجاد پردیس دانشگاهی دانشگاه ارزروم در منطقه آزاد ارس و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل پایدار، از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیرعامل منطقه آزاد ارس در دیدار با هیئت استان ارزروم بود.

ابراهیمی، مدیرعامل شرکت تراکتورسازی ایران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه ۵۰ ساله این شرکت در تولید تراکتور گفت: با توجه به تراکم ظرفیت های کشاورزی ترکیه در استان ارزروم، شرکت تراکتورسازی ایران آمادگی دارد تا طی توافق های دو جانبه، تراکتورهای مورد نیاز این استان را با قیمتی مناسب، در اختیار بخش کشاورزی این استان قرار دهد.

وی افزود: این توافق نیازمند بازدید مسئولان مکانیزاسیون کشاورزی ترکیه، از ظرفیت های تولید تراکتور در ایران است.

کامی، رئیس شورای تجاری همکاری ایران و ترکیه نیز در این نشست با اشاره به تنوع و توانایی های اقتصادی دو کشور گفت: تنوع اقتصادی ایران در حوزه های مواد قضایی، فرش، پتروشیمی و معدن، خودروسازی و تولید مس در رتبه های برتر جهانی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: اگر چه حجم مبادلات دو کشور در ۱۲ سال گذشته ۲۲ برابر شده است؛ اما معتقدیم این حجم، با توجه ظرفیت های چشمگیر و مشترک دو کشور، قابل قبول نیست.

رئیس شورای تجاری همکاری ایران و ترکیه افزود: این امر نشان دهنده لزوم تسهیل خدمات بازرگانی بین دو کشور بوده و در این راستا گسترش رابطه تبریز – ارزروم نقش موثری خواهد داشت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست خواستار تسهیل تبلیغات گردشگری و معرفی استان آذربایجان شرقی در استان ارزروم شد.

تراب محمدی با اشاره به سابقه اشتراکات فرهنگی دو کشور گفت: پشتوانه تاریخی دو کشور بستر مناسبی برای رونق گردشگری فی مابین و افزایش مبادلات اقتصادی این صنعت در دو استان است.

وی تاکید کرد: در این راستا، توجه به ظرفیت های صنایع دستی و آثار تاریخی، موثر خواهد بود.

عظمایی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر پیگیری توافقات منعقده، خواستار گسترش خدمات فنی و مهندسی و توافق جهت حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه های صنایع غذایی دو استان شد.

وی گفت: دو استان آذربایجان شرقی و ارزروم، از استان های معدن خیز دو کشور هستند؛ بنابراین همکاری دو استان در بهره وری هر چه بیشتر از بخش معدن، در رونق اقتصاد فی مابین کارساز خواهد بود

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×