اخبار فرش ماشینی

فعالان فرش مازندران بی‌نشانند!

 

رئیس اداره توسعه بازار و امور فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: فعالان فرش مازندران از اینکه مارک و نشانی در کشور ندارند، نگرانند و اظهار گلایه می‌کنند.

غلامرضا آقاگل زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، اظهار کرد: برندسازی کار یک روزه و یکساله نیست. تولید فرش دستباف با طرح مازندران سال‌هاست که توسط فعالین این عرصه، تعقیب و پیگیری می‌شود. فعالین فرش مازندران، خواهان ایجاد برند برای فعالیت خود هستند.

وی یادآور شد: تولید فرش دستباف با طرح مازندران سال‌هاست که توسط فعالان این عرصه، تعقیب و پیگیری می‌شود. اقداماتی نیز از گذشته در این زمینه انجام شده است.

آقاگل زاده با اشاره به اینکه این طرح از سوی بسیج سپاه کربلای مازندران پشتیبانی می‌شود، افزود: قرار است تا پایان دی، طرح توجیهی فرش دستباف با طرح مازندران، تهیه و به معاونت بسیج کشور، ارسال و در صورت تصویب نهایی، اجرایی شود. در صورت تصویب این طرح در معاونت بسیج کشور، طی فراخوانی از طراحان و دست اندرکاران دعوت می‌شود تا نسبت به ارائه طرح پیشنهادی در این زمینه، اقدام و در نهایت، با انجام مراحل فنی و کارشناسی، طرح برتر، انتخاب و مبادرت به بافت، تولید، بازاریابی و فروش می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان ضرورت اجرای طرح گفت: این طرح خواست و آرزوی چندین ساله فعالین فرش مازندران بوده و جزو سند چشم انداز فرش استان نیز است.

آقاگل زاده تصریح کرد: برای ایجاد برند تجاری نیاز به طی شدن زمان طولانی است. امید است این عملیات با موفقیت در آینده ادامه یابد تا فرش طرح مازندران برای سال‌های آتی در بازارهای داخل و خارج بدرخشد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×