اخبار فرش ماشینی

فروش چرم‌های مصنوعی به اسم برندهای مطرح دنیا

 

در حالی که ایران بهترین نوع چرم دامی سبک را در اختیار دارد، یک عضو انجمن صنایع چرم ایران گفت: برخی سودجویان، اجناس تقلبی و چرم‌های مصنوعی را به عنوان برندهای مطرح بین‌المللی با قیمت‌های بالاتر می‌فروشند که به سلامتی انسان و محیط زیست صدمه می‌زند.

به گزارش ارانیکو مهدی یوسفی‌فر با بیان این‌که ایران ۱۲ درصد از جمعیت دامی چرم سبک دنیا را در اختیار دارد، اظهار کرد: به طور کلی چرم شامل سه دسته سبک (گوسفندی و بزی)، نیمه‌سنگین (شتر‌مرغ و پرندگان) و چرم سنگین (گاو، گاومیش و بوفالو) می‌شود که ایران در زمینه‌ چرم سبک ۱۲ درصد از جمعیت دام سبک را در اختیار دارد.

به گفته وی دام سبک ایران از جمله مرغوب‌ترین دام‌های دنیاست که از چرم سبک آن برای تولید برخی از انواع کیف‌ و لباس استفاده می‌شود.

این عضو انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که صادرات بی‌رویه مواد اولیه در سال‌های اخیر رونق گرفته است، گفت: از سوی دیگر محصول نهایی تا حدودی مغفول مانده و قیمت تمام شده برای تولید آن نیز بالاست.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با بیان این‌که تولید‌کنندگان داخلی چرم باید در زمینه مد و طراحی بسیار کار کنند، اظهار کرد: اگر چرم به خوبی فرآوری و دباغی شود، نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به عنوان یک کالای لوکس حساب می‌شود که از استحکام کافی برخوردار بوده و می‌تواند در دوره‌های چهار تا پنج ساله نیز مورد استفاده قرار گیرد.

یوسفی‌فر درباره‌ گران‌ بودن قیمت محصولات چرمی در کشور ادامه داد: با توجه به این‌که این محصولات با دست تولید می‌شوند و از سوی دیگر گران‌ بودن مواد اولیه، نیروی انسانی و به طور کلی قیمت تمام شده ذاتا در مقایسه با محصولات مشابه گران‌تر هستند و ممکن است تا دو و سه برابر قیمت نیز برسند.

این عضو انجمن صنایع چرم ایران با انتقاد از ورود فروشگاه‌هایی با برند‌های مطرح بین‌المللی به بازار چرم گفت: ورود فروشگاه‌ها با برند‌های مطرح بین‌المللی که بعضا مغازه‌های پر زرق و برق در کشور باز می‌کنند به تولید داخلی صدمه زده در حالی که تقریبا تمامی این فروشگاه‌ها هیچ‌گونه گواهی بین‌المللی به عنوان نمایندگی رسمی از این برندها ندارد.

وی افزود: تقریبا می‌توان گفت این برندها هیچ کدام محصولات اصلی نیستند و بعضا چرم‌های مصنوعی برای محیط زیست و سلامتی انسان نیز بسیار مضر است. این در حالی است که این محصولات با قیمت‌های چندین برابر چرم‌های داخلی فروخته می‌شود.

این عضو انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که در سال‌های اخیر اقبال مشتریان به محصولات چرمی داخلی افزایش یافته است، گفت: یکی از راه‌های فروش محصولات چرمی استفاده از توریست‌هاست که با ورود خود به کشور از محصولات چرمی به عنوان سوغاتی برای کشور خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین امیدواریم در آینده‌ای نزدیک رفت‌وآمد توریست به کشور افزایش پیدا کند که در این شرایط کسانی که روی زیرساخت‌ها و برندها کار کرده‌اند می‌توانند با برند‌های خارجی رقابت بسیار خوبی داشته باشند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های چرم ایرانی با کمتر از ۲۵ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند، گفت: دلیل اصلی این موضوع، نبود مشتری و بازار فروش کم برای مشتری است. در عین حال صادرات نیز مشکلات خودش را دارد، چرا که اگر برندی نتواند در بازار داخلی موفق باشد قطعا برای ورود به بازار‌های بین‌المللی هیچ شانسی ندارد.

رییس کارخانه نوین چرم با بیان این‌که محصولات چرمی تولید داخل بین شش ماه تا دو سال گارانتی دارند، گفت: خواسته ما از مردم کشور این است که با توجه به تولید داخل و خرید از آنها راه را برای پیشرفت کشور باز کنند و زمینه را برای سو‌ءاستفاده افراد متقلب که بعضا کالاهای تقلبی را با قیمت‌های بالاتر به جای اصل می‌فروشند فراهم نکنند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×