اخبار نساجی

فروش نفت ایران به شرکت انگلیسی شل تکذیب شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فروش نفت ایران به شرکت انگلیسی شل تکذیب شد

وزیر نفت فروش محموله یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام ایران به شرکت انگلیسی- هلندی شل در منطقه شرق آسیا را تکذیب کرد.

به گزارش مهر، رستم قاسمی وزیر نفت امروز در جمع خبرنگاران هرگونه فروش نفت خام به شرکت انگلیسی- هلندی شل در سواحل سنگاپور را به شدت تکذیب کرد.
این در حالی است که برخی از رسانه‌های غربی هفته گذشته مدعی شده بودند: با وجود تحریم‌های نفتی علیه ایران یک نفتکش بزرگ ایرانی برای تحویل حدود ۱.۵ میلیون بشکه نفت به شرکت نفتی شل در بندری در سنگاپور لنگر انداخته است.

بر این اساس، نفتکش دلوار متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران روز پنج‌شنبه هفته گذشته در بندری در جزیره بوکوم سنگاپور لنگر انداخته است تا نفت ایران را به یکی از پالایشگاههای شرکت شل در این منطقه تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، شرکت نفتی شل در نامه‌ای که برای رویترز فرستاده است، از تایید یا تکذیب این خبر خودداری و تنها اعلام کرده است: ما در مورد فعالیت‌های تجاری خود اظهارنظر نمی‌کنیم و شرکت شل با تمامی تحریم‌ها همراهی می‌کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کشتی ۲۷۰ هزار تنی دلوار شرکت ملی نفتکش ایران چهارم اسفند ماه در نزدیکی جزیره‌ای در اندونزی متوقف شده و حدود یک تن میعانات گازی را به یک نفتکش عازم چین منتقل کرده است .

این کشتی ۶۰ هزار تنی چینی پس از تحویل محموله نفتی ایران، رهسپار جزیره‌ هوییژو در چین شده است، جزیره‌ای که یکی از شعب شرکت ملی نفت چین با همراهی شرکت رویال داچ شل یک مجموعه پتروشیمی را اداره می‌کنند .

پیش از این هم احمد قلعه بانی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به مهر درباره شرایط فروش نفت به شرکت‌های انگلیسی و فرانسوی همچون توتال فرانسه، شل و BPانگلیس گفته بود: اگر این شرکت‌ها خواستار خرید نفت خام از ایران باشند و تعهد دهند که نفت ایران را به فرانسه و انگلیس منتقل نکنند حاضر به امضای قراردادهای نفتی با آنها هستیم.

وی با اشاره به ضرورت امضای قراردادهای ۲ تا ۵ ساله با شل، توتال و BPبرای خرید نفت خام ایران، تصریح کرد: این شرکتهای نفتی بین‌المللی نباید هیچگونه پیش شرطی برای خرید نفت خام از ایران تعیین کنند.

در حال حاضر شرکت انگلیسی- هلندی شل یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت خام صادراتی ایران است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×