اخبار نساجی

قانون قبلی تجارت قابل اصلاح بود

 

عضو هئیت نمایندگان اتاق تهران با اعتقاد به اینکه اصلاح قانون تجارت به مراتب بهتر از رها کردن آن است، درباره نگارش قانون تجارت جدید گفت: اخیرا روال بر این شده که قوانین گذشته را رها کرده و قانون جدید و بلند تدوین کنند.

محمد مهدی راسخ در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: انتقادی به قانون قبلی تجارت وارد بود که با اصلاح، رفع نقایص امکان پذیر بود و از ورود قانون بسیار طولانی که اطلاع دقیق از آن کار بسیار مشکلی است، جلوگیری می شد.

او ادامه داد: در سیاست های ابلاغی دولت اول باید تغییر نقش تصدی گری خود را بپذیرد و از فعالیت های اقتصادی دوری کند. دولت زمانی می تواند از اقتصاد مبتنی بر نفت دوری کند که کوچک و حامی بخش خصوصی باشد که در کنار آن باید محیط کسب و کار مناسب برای درآمد زایی هر چه بیشتر را برای بخش خصوصی فراهم سازد.

وی با اشاره به این که دولت باید شرایط مناسب برای اقتصاد آزاد و رقابتی را آماده کند، تاکید کرد: دولت باید با دریافت صحیح مالیات نسبت به درآمد بخش خصوصی هزینه های خود را مدیریت کند و به درآمدهای نفتی به عنوان سرمایه نگاه شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

راسخ خاطرنشان کرد: باید همچنان برپایه نظام برنامه ریزی حرکت شود و باید به اجرای صحیح برنامه ها متعهد بود و در تصمیم گیری ها از بخش خصوصی به عنوان کارشناس مشاوره گرفته شود تا برنامه ها کاملا عملیاتی شوند.

وی با بیان این که برنامه ریزی باید واقع گرایانه و به دور از آرمان گرایی باشد تا به درستی عملی شود، بیان کرد: اقتصاد کشور در حال حاضر نیاز به توسعه بخش خصوصی، رفع مشکلات روابط خارجی و ایجاد فضای رقابتی دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×