اخبار نساجی

دولت برای زمان لغو تحریم‌ها باید برنامه داشته باشد

 

سخنگوی ائتلاف فراگیر ایرانی آباد با بیان اینکه باید برای شرایط لغو تمام تحریم‌ها برنامه مناسبی داشته باشیم، گفت: اگر کشور هیچ برنامه ای برای شرایط حذف تحریم نداشته باشد با باز شدن درب های کشور یک فاجعه برای تولیدکنندگان ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم زرگر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح محورهای برنامه ائتلاف فراگیر ایرانی آباد پرداخت و با اشاره به اینکه لیست اعضای این ائتلاف بر خلاف سایر گروه های متقاضی حضور در انتخابات اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت کمتر از ۴۰ نفر است، اظهارداشت: ما لطمه‌های زیادی از سیاسی شدن موضوعات دیده‌ایم به همین سبب امیدوارم انتخابات اتاق بازرگانی از مسائل سیاسی به دور باشد.

 وی با اشاره به اینکه احساس می‌کنم انتخابات امسال اتاق بازرگانی درگیر موضوعات سیاسی شده است، افزود: اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت یک محل صنفی برای بخش خصوصی است که باید به دور از رنگ های تبلیغاتی به بررسی مطالبات فعالان اقتصادی بپردازد.

زرگر با اعلام اینکه درصددیم با تدوین برنامه هایی منسجم از سطوح استراتژیک به فاز عملیاتی حرکت کنیم، گفت: البته نباید از اتاق بازرگانی توقع زیادی داشته باشیم؛ بلکه این بخش می‌تواند با ارائه راهکارها و اقدامات لازم در کنار دولت گام‌های مؤثری را برای رفع مشکلات بخش خصوصی بردارد اما تحقق اهداف ارتباط نزدیکی با همکاری بخش‌های مختلف با یکدیگر دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

سخنگوی ائتلاف فراگیر ایرانی آباد اضافه کرد: بنده معتقدم بخش خصوصی دارای پتانسیل بسیار بالایی است اما نباید فقط بر این تکیه کرده و بخش های تعاونی و دولتی نادیده گرفته بلکه رشد و توسعه هر اقتصاد با همکاری تمام بخش ها امکان پذیر است.

وی با اشاره به اینکه باید برای شرایط لغو تمام تحریم‌ها برنامه مناسبی داشته باشیم، گفت: اگر کشور هیچ برنامه ای برای شرایط حذف تحریم نداشته باشد با باز شدن درب های کشور یک فاجعه برای تولیدکنندگان ایجاد خواهد شد.

 زرگر بر لزوم تدوین برنامه های منسجم برای بخش های مختلف کشور در شرایط حذف تمام تحریم ها تأکید کرد و اظهارداشت: اما متأسفانه بنده هنوز چنین برنامه ای را از سوی دولت مشاهده نکرده ام.

این عضو ائتلاف فراگیر ایرانی آباد با اشاره به اینکه بنده نظر مثبتی به حرکت های هلدینگی دارم، تصریح کرد: البته نباید موضوع هلدینگ‌ها درگیر مسائل رانتی شود. ولی در مجموع در کشورهای توسعه یافته هلدینگ‌ها نقش مؤثری در توسعه آنها ایفاء می‌نمایند.

 به گزارش تسنیم، تلاش برای حضور مؤثر در مراکز سیاست گذاری، تصمیم گیری و اجرایی کشور در حمایت از بخش کشاورزی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی در رشته فعالیت های سودآور بخش کشاورزی، تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی برای مطالعه بازارهای هدف صادراتی محصولات کشاورزی و نهادینه سازی موضوع فروش و توسعه صادارت محصولات از طریق بورس کالای کشاورزی ایران را باید از جمله محورهای برنامه ائتلاف فراگیر ایرانی آباد در بخش کشاورزی به شمار آورد.

تلاش برای جلوگیری از انحصار طلبی بنگاه های اقتصادی دولتی از طریق مذاکره با سازمان های مرتبط ، ایجاد و به روزرسانی بانک جامع اطلاعات بازار کار و سرمایه، ترغیب متولیان و فعالان کسب و کار کشور به ایجاد فضای تجارت فناوری های نوین و ارتقای سطح دانش مرتبط، راه اندازی بازار هوشمند، شناسایی صنایع نوین در دنیا برای انتقال تکنولوژی و توسعه در بخش صنعت، جهت دهی واردات کالا توسط اتاق برای حمایت از تولیدات داخلی و جلوگیری از واردات بی رویه ، تقویت جایگاه اتاق با استفاده از ابزارهای دیپلماسی صنعتی برای انتقال تکنولوژی روز دنیا و برنامه ریزی اتاق برای افزایش سهم بخش معدن از صندوق توسعه ملی از جمله برنامه های این ائتلاف در بخش های معدن و صنعت است.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×