اخبار فرش ماشینیاسلاید شوجذاب‌ترین‌ها

فرماندار کاشان خبر داد؛ استقرار بزرگترین تولیدکننده گرانول پی وی سی خاورمیانه در کاشان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرماندار کاشان از فعالیت ۹۰۰ واحد صنعتی در کاشان خبر داد و گفت: بزرگترین تولیدکننده گرانول پی وی سی خاورمیانه در کاشان مستقر شده است.

به گزارش مجله نساجی کهن به نقل از خبرنگار مهر، علی اکبر مرتضایی بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه کاشان با وسعت ۴۵۰ هکتار و جمعیت ۳۷۰ هزار نفری دومین شهر پرجمعیت استان اصفهان است، اظهار داشت: این شهرستان دارای هفت شهر، ۵۷ روستا و چهار بخش مرکزی، نیاسر، برزک و قمصر است و به دلیل موقعیت خاص این منطقه و وجود جاذبه‌های گردشگری گوناگون همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی از سراسر دنیا هستیم.

وی از فعالیت ۹۰۰ واحد صنعتی در ۱۲ ناحیه و شهرک در کاشان خبر داد و افزود: با وجود چنین شرایطی کاشان به یکی از قطب‌های تولید فرش ماشینی در جهان تبدیل شده است و استقرار بزرگترین مرکز تولید مفتول مسی در خاورمیانه، بزرگترین تولید کننده باسکول و گرانول پی وی سی در خاورمیانه، بزرگترین تولیدکننده کربانت رسوبی در دنیا بخشی دیگر از ظرفیت‌های منطقه کاشان است.

کاشان سیزدهمین منطقه صنعتی کشور

فرماندار کاشان این شهرستان را سیزدهمین منطقه صنعتی کشور در مقایسه با سایر استان‌ها دانست و ابراز داشت: کاشان با وجود چنین پتانسیل و ظرفیتی می‌تواند بهترین محل برای سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های این سرمایه گذاری علوم دانش بنیان است، گفت: دانشگاه در تربیت نیروهای متخصص و توسعه این علوم توسط پارک‌های علم و فناوری نقش بسزایی دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مرتضایی با بیان اینکه هزینه‌های بالای راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان جوانان مستعد را با مشکل رو به رو کرده است، گفت: ضرورت احداث پارک‌های علم و فناوری در منطقه صنعتی همچون کاشان بیش از پیش احساس می‌شود و جوانان نیز می‌توانند با حمایت این پارک‌ها به فعالیت علمی خود بپردازد تا حوزه علوم دانش بنیان در منطقه کاشان با چنین پتانسیلی بیش از گذشته پیشرفت کند.

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×