اخبار فرش ماشینی

فرماندار: راور سابقه درخشانی در صنعت قالی دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرماندار راور گفت: راور سابقه درخشانی در بافت قالی دارد و به عنوان یکی از قطب‌های تولید و صادرات این صنعت مطرح بوده است.

فرماندار راور از کارگاه تولید تابلو فرش در روستای قنات گرم از توابع بخش کوهساران راور بازدید کرد.

محمدرضا شریفی در این بازدید گفت: راور سابقه درخشانی در بافت قالی دارد به گونه‌ای که در گذشته نه چندان دور این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های تولید و صادرات این صنعت بوده است.

وی فرش‌بافی را به عنوان صنایع دستی از هنرهای بومی و سنتی بیان کرد و ابراز داشت: با توجه به شکل اشتغال جوانان در شهرستان باید با آموزش نسبت به ایجاد کارگاه‌های کوچک برای تقویت مشاغل خانگی تلاش کرد.

شریفی عنوان کرد: کارگاه تولید تابلو فرش علاوه بر احیای هنر اصیل فرش‌بافی، زمینه تولید و اشتغال را در جامعه فراهم می‌آورد.

فرماندار راور افزود: کارگاه تولید تابلو فرش روستای قنات گرم با صرف اعتباری به مبلغ ۱۴۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد امام خمینی و به همت فرمانداری و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ۱۴ دار قالی برای اشتغال تعدادی از جوانان در روستا فراهم شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد: جوانان جویای کار باید با الگوگیری نسبت به ارائه طرح‌های تولیدی خود اقدام کرده و دولت نیز در این راستا آنها را حمایت می‌کند.

شریفی در مورد بازاریابی و تامین نیاز متقاضیان گفت: در صورت وجود تقاضا و درخواست طرح خاص توسط متقاضی، این کارگاه آمادگی لازم برای تهیه و عرصه طرح مورد نیاز افراد را دارد.

وی از تمام علاقمندان و سرمایه‌گذاران در صنعت فرش برای ایجاد کارگاه‌های قالیبافی و استفاده از تسهیلات بانکی در این راستا دعوت به عمل آورد.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×