اخبار فرش ماشینی

فرصت های جدید در صنعت نساجی ایران بعد از تحریم ها

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

توافق هسته ای اخیر ایران و ۱+۵ فضای مثبتی را در روابط سیاسی و اقتصادی ایران و کشورهای جهان ایجاد کرده است .این فضای مثبت به ویژه در بخش اقتصاد ، تولید و صنعت در بین شرکت ها وفعالان صنایع نساجی ، پوشاک و فرش ایران مشهود است  به نحوی که همگان صنعت نساجی ایران را به فنری تشبیه می کنند که هر روز فشرده تر می شود و منتظر پرش است.چراکه با رفع تحریم ها  به طور مستقیم هزینه های تولید و سرمایه گذاری بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد یافت و موجب ورود  سرمایه های جدید به صنعت کهن نساجی ایران خواهد شد.

رفع تحریم های بین المللی علیه ایران فرصت های بی شمار تجاری برای شرکت های تجاری ،ماشین سازان و تولیدکنندگان بزرگ نساجی دنیا ایجاد نموده است به نحوی که در چند ماهه اخیر شاهد برگزاری سمینارهایی از طرف انجمن های صنایع نساجی و ماشین سازان نساجی کشورهایی نظیر آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، هندوستان ، سفر هیات های تجاری  وسرمایه گذاری آمریکایی و… بوده ایم . شهرهای تهران ، اصفهان ، کاشان و یزد که عمدتاً صنایع نساجی ایران در آنها متمرکز شده است هدف این هیات های تجاری هستند که کم کم در حال گشودن درهای خود به سمت بازارهای بین المللی و تامین کنندگان بزرگ دنیا هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

ایران با جمعیت ۸۰ میلیون نفری که درصد زیادی از آن را جوانان تشکیل می دهند و برخورداری از هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا و دارا بودن مواد اولیه صنعت نساجی بازاری جذاب است و سرمایه گذاری های بسیار زیادی در این بخش مورد نیاز است.

بازار ایران تنها به جمعیت ۸۰ میلیونی آن محدود نمی شودو کشورهای همسایه ایران مانند عراق – افغانستان – کشورهای آسیای میانه- کشورهای عربی و … که اغلب بازارهایی بکر و تشنه کالاهای جدید هستند بازاری ۴۰۰میلیونی را در پیش روی سرمایه گذاران و شرکت های بین المللی قرار خواهد داد.

تولید کنندگان ایرانی با توجه به سیاست های دولت برای کاهش وابستگی به فروش نفت خام و نیز دسترسی مستقیم به بازار بزرگ کشورهای همسایه در تلاش برای افزایش تولید و صادرات خود در صنعت نساجی ، پوشاک ، فروش و کفپوش هستند.

دولت جدید ایران سیاست های اقتصادی قابل توجهی را در دستور کار قرار داده است . در ۲ سال گذشته دولت جدید ایران توانسته به خوبی تورم را مهار کند و آنرا از ۴۰ درصد به کمتر از ۱۵ درصد کاهش دهد. همچنینن ایران پس از ۲ سال رشد اقتصادی منفی توانست رشد اقتصادی مثبت ۳ درصدی را تجربه کند.

در حال حاضر صادرات نساجی ایران بالغ بر یک میلیارد دلار است که طبق نظر کارشناسان این رقم می تواند در کوتاه مدت تا ۳ برابر افزایش پیدا کند. بنابراین به نظر می رسد کشورهای صاحب نام و پیشرو در صنعت نساجی و ماشین سازی نساجی در دنیا این فرصت تاریخی را غنیمت شمرده و از آن به خوبی برای ورود به بازار ایران بهره خواهند برد.

نویسنده : بهنام قاسمی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×