اخبار فرش ماشینیاخبار نساجی

فرش Zenova و صادرات به بیش از ۴۴ کشور در سراسر جهان

مصاحبه با آقای Melih Üçkardeş مدیر کل شرکت فرش زنوا Zenova

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

Zenova Carpet  یک شرکت خانوادگی نخ ریسی و قالی بافی است که از پدر به پسر با انتقال تجربه در زمینه بافت و نخ از سال ۱۹۶۰ منتقل شده است. این شرکت از موفق ترین شرکت های صادر کننده فرش ترکیه می باشد.

لطفاً از جزئیات بیشتر Zenova Carpet، تاریخچه و پتانسیل‌های آن برایمان بگویید.

امروزه فرش زنوا به یکی از تولیدکنندگان بزرگ فرش تبدیل شده است چرا که در آنجا عملیات تولیدی از مخلوط کردن الیاف، کاردینگ، ریسندگی، رنگرزی تا بافت نهایی به صورت کاملاً یکپارچه انجام می‌شود. در طول تمام فرآیندها، ما به طور مداوم در هر مرحله محصولات را به صورت دستی بازرسی می‌کنیم، چه کیفیت نخ پشمی باشد، چه دقت در فرآیند بافت و یا فرش نهایی. سیستم مدیریت کیفیت ما شامل نظارت دقیق بر تحولات در بخش بازار و استانداردهای دقیقی است که امکان حفظ موقعیت ما در یک محیط رقابتی فزاینده را فراهم می‌کند.

ما همیشه انتظارات مشتریان خود را برآورده می‌کنیم یا حتی از آنها فراتر می‌رویم، به طور مداوم بر تکنیک‌ها و فرآیندهای تولید خود نظارت می‌کنیم و آنها را بهبود می‌دهیم، استانداردهای صنعت را رعایت می‌کنیم و در عین حال بالاترین استانداردهای تولید را ایجاد می‌کنیم، تخصص کارکنان خود را از طریق آموزش و بهبود محیط کار افزایش می‌دهیم و مسئولیت‌ها را تعیین می‌کنیم. ما پیوسته بر پایبندی به این موارد نظارت می‌کنیم و دائماً آنها را توسعه می‌دهیم. برای این منظور، ما در حال کار با ISO 9001 2015 و از طریق صنعت استاندارد بریتانیا (BSI) هستیم.

مصاحبه با آقای Melih Üçkardeş مدیر کل شرکت فرش زنوا Zenova

از انواع محصولات تولیدی خود برایمان بگویید، چه نوع فرش و کفپوشی تولید می‌کنید؟

Zenova بزرگترین تولید کننده فرش Axminster در ترکیه است که Axminster  ۱۶ رنگ با ظرفیت ۱ میلیون متر مربع در سال تولید می‌کند. ما تنها از بهترین مواد اولیه و از طیف وسیعی از نخ‌های پشم بریتانیایی و نیوزیلندی استفاده می‌کنیم.

لایه پشتی مورد استفاده ما یکی دیگر از عناصر حیاتی در ساخت فرش با بهترین کیفیت ممکن است. پشتی تخصصی ما از پنبه و جوت طبیعی ساخته شده است. انتخاب بهترین اجزای اصلی فقط شروع کار است. ما همچنین بهترین صنعتگران و زنان را استخدام می‌کنیم و آنها را با اسرار ساخت فرش‌های Axminster توانمند می‌کنیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ما طرح‌های سفارشی را بر اساس نیازهای خاص مشتریان خود تولید می‌کنیم. این انعطاف‌پذیری منجر به ایجاد طرح‌های منحصربه‌فرد برای اقامتگاه‌های سلطنتی، هتل‌های مطرح، نمایشگاه‌ها و خانه‌های باشکوه شده است.

فرش‌های تافتینگ از جمله محبوب‌ترین و معروف‌ترین محصولات زنوا هستند. روش‌های جدید تولید و مواد خام مورد استفاده توسط ما به مشتریان انتخاب‌های طراحی بیشتری شامل مجموعه‌های متنوعی از رنگ و الگو را ارائه می‌دهد. همچنین روش‌های تولید ما امکان استفاده از الیاف طبیعی و مصنوعی یا ترکیبی از آنها را فراهم می‌کند.

با بیش از ۵۰ سال تجربه ریسندگی پشم، محصول اصلی نخ ما، الیاف پشم خالص نیوزلند یا بریتانیا با کیفیت بسیار بالا برای مشتریان و تولیدات فرش ما است. در Zenova ما از جدیدترین تجهیزات و روش‌های تولید استفاده می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که استانداردهای بالای سخت‌گیرانه ما در تمام محصولات تولیدی حفظ می‌شود. همچنین فناوری و دانش جدید، توانایی پردازش نخ‌ها را تقویت کرده است. ما تنوع زیادی از نخ‌های پشمی مخلوط و آنتی استاتیک را ارائه می‌دهیم.

مصاحبه با آقای Melih Üçkardeş مدیر کل شرکت فرش زنوا Zenova

چند درصد از محصولات شما روانه بازار صادرات می‌شود؟ مقصد اصلی صادرات شما کجاست؟

Zenova در حال حاضر بیش از ۸۷ درصد از تولیدات خود را به بیش از ۴۴ کشور در سراسر جهان صادر می‌کند. ما از شرکای تجاری خود در سراسر جهان شهرت برجسته‌ای برای کیفیت و خدمات خود به دست آورده‌ایم و با بزرگترین برندهای هتل در سراسر جهان شریک هستیم. بیشتر فرش‌های ما به بریتانیا، آمریکا، آلمان، استرالیا، کشورهای اسکاندیناوی و بدون شک منطقه خلیج فارس صادر می‌شوند.

مصاحبه با آقای Melih Üçkardeş مدیر کل شرکت فرش زنوا Zenova

صنعت فرش و کفپوش را پس از همه‌گیری چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برخی افراد امیدوارند که برای بقای مالی به شرایط عادی بازگردند. با این حال ما انتظار داریم تغییرات بزرگی به ویژه درکفپوش‌های پذیرایی رخ دهد. رشد چشمگیر صنعت ساختمان و توسعه روزافزون مجتمع‌های مسکونی و تجاری به ویژه در اقتصادهای در حال توسعه در ۲ سال اخیر همراه با شهرنشینی سریع، بازار را به سمت رشد سوق خواهد داد.

مصاحبه با آقای Melih Üçkardeş مدیر کل شرکت فرش زنوا Zenova

به عنوان یک متخصص، صنعت فرش و کفپوش خاورمیانه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ چرا منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در صنعت فرش حائز اهمیت هستند؟

خاورمیانه به دلیل وجود بندرهای توزیع خوب در سراسر جهان، همراه با هزینه کم انرژی و نیروی کار و همچنین در دسترس بودن مواد خام و قدرت سرمایه گذاری، به منطقه گرانشی در صنعت تولید فرش جهانی تبدیل شده است. همچنین به سهم بازار خود اجازه می‌دهد تا به روشی سالم رشد کند. اکنون خاورمیانه چهارمین تولیدکننده بزرگ فرش در جهان است و انتظار می‌رود طی پنج سال آینده بین ۱۰ تا ۲۵ درصد رشد کند.

مصاحبه با آقای Melih Üçkardeş مدیر کل شرکت فرش زنوا Zenova

کووید ۱۹ به ما نشان می‌دهد که باید بیشتر به پایداری و محصولات سبز تکیه کنیم، چگونه می‌توانیم پایداری در صنعت فرش را بهبود ببخشیم؟ آیا برای مفهوم پایداری، برنامه‌ای در کارخانه خود دارید؟

ما همیشه به مشتریان خود می گوییم “در Zenova ما پشم را دوست داریم” زیرا ۹۵٪ محصولات ما از پشم طبیعی گوسفند است که منبعی پایدار است و برای کسانی که سبک زندگی سبز را دنبال می‌کنند، انتخابی مناسب و عالی است. ما همچنین معتقدیم که فرش پایدار تنها تشکیل شده از مواد پایدار نیست، بلکه لازم است کل فرآیند تولید آن پایدار باشد.

ما استانداردهایی بی نظیر و کیفیت بالای خدمات را به همه مشتریان خود ارائه می‌دهیم. ما معتقدیم که این امر می‌تواند و باید به گونه‌ای انجام شود که محیط زیست را حفظ و ارتقاء بخشد. فرآیند تولید ما با بهره‌گیری از مهارت‌ها و تخصص‌های لازم، ضایعات را به حداقل می‌رساند. هدف ما اجرای اصول کاهش ضایعات، استفاده مجدد و بازیافت مواد است. برای این منظور، ما یک سیاست زیست محیطی را توسعه داده‌ایم که توسط یک سیستم مدیریت زیست محیطی طراحی و پشتیبانی شده است و تعهد ما به بهبود عملکرد زیست محیطی را به تفصیل شرح می‌دهد.

نمونه هایی از پروژه های شرکت زنوا Zenova carpet

مصاحبه با آقای Melih Üçkardeş مدیر کل شرکت فرش زنوا Zenova

 

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×