اخبار نساجی

فرش چینی با نام ایرانی

 

فرش چینی با نام ایرانی

بهمن محمدی با بیان اینکه در سال های اخیر به فرش دستبافت کشور بی توجهی شده است، گفت: یکی از دلایلی که موجب شده تا فرش دستبافت ایرانی مهجور بماند، نبود بازاریابی مناسب بوده که این صنعت را به رکود کشانده است.

عضو کمیسیون کشاورزری، آب و منابع طبیعی مجلس هشتم در گفت و گو با خانه ملت افزود: در حال حاضر به علت عدم توجه و حمایت دولت از صنعت فرش، چینی‌ها فرش‌های خود را با نام و نشان فرش ایرانی به جهان عرضه می‌کنند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس هشتم با بیان اینکه بی‌توجهی به صنعت فرش آسیب‌های جدی به این صنعت وارد کرده است، گفت: همگام با آغاز رکود در صنعت فرش و بی‌توجهی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط برای قدرت یافتن رقبیبان سنتی فرش ایران همچون چین، هند و ترکیه فراهم شد به طوری که هم‌اکنون این کشورها با الگو برداری از نقش‌های اصیل ایرانی بازار فرش دستباف ایران را تسخیر کردند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون کشور چین نه تنها با الگوبرداری از نقش‌های اصیل ایرانی فرش‌هایی مشابه فرش‌های ایران تولید می‌کند که محصولات خود را در بازارهای جهان با نام و نشان فرش ایران نیز به فروش می‌رساند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

محمدی ادامه داد: دولت نه تنها در چند سال گذشته کمکی به صنعت فرش کشور نکرده است بلکه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کارگاهای قالی بافی را نیز به تعطیلی کشانده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس هشتم اظهارداشت: اگر دولت به موقع سهم بخش تولید را از درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت می‌کرد، وضعیت کنونی برای صنایع کشور و همچنین صنعت فرش به وجود نمی‌آمد.

این نماینده مجلس هشتم با بیان این‌که هزینه تولید در کشور به شدت افزایش یافته است، گفت: افزایش هزینه تولید به افزایش قیمت فرش دامن زده که این موضوع نیز رکود را در بازار فرش افزایش داده است.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس هشتم در پایان یادآور شد: دولت باید هر چه زودتر سهم بخش تولید را به این بخش تخصیص دهد در غیر این صورت کارگاه‌های قالی بافی نیز همچون کارگاه‌ها و صنایع دیگر به تدریج تعطیل خواهند شد

 

فرش چینی با نام ایرانی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×