اخبار فرش ماشینی

فرش و دور نگه داشتن آلرژی ها

بر طبق تصور همگان بیماران آسم و یا افرادی که از بیماری آلرژی رنج می‌برند باید از فرش در محیط  زندگی خود دوری کنند تا دچار مشکلات تنفسی و آلرژی نشوند در حالی که این تصور اشتباه است و خلاف آن اثبات شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد فرش‌های استاندارد باعث افزایش کیفیت هوا می‌شوند و می‌توانند مانند یک دام برای نگه داشتن گرد و خاک و مواد آلرژی زا عمل کنند و هوای قابل تنفس بهتری برای ما فراهم کنند.

درواقع خاب فرش بسیاری از مواد ریز ، گرد و غبار ، پوست و موی حیوانات خانگی و … را در خود نگاه می‌دارد تا به وسیله اولین مکش جاروبرقی یا سایر وسایل تمیز کننده پاک شوند. کفپوش‌های دیگر که مانند فرش دارای خاب نیستند موجب بازگشتن این مواد و گرد و غبار ریز به هوای تنفس در محیط می‌شوند. فرش دارای کمترین ترکیبات فرار و پخش شونده در فضا در مقایسه با سایر کفپوش‌ها می‌باشد و یکی از کمترین مواد تولید کننده ذرات پخش شونده در هوا مورد مصرف در صنایع ساختمانی و نوسازی است.

 

مؤسسه سی آر آی آمریکا به عنوان یک مرجع در استانداردسازی و بازیافت فرش‍ها در ایالات متحده آمریکا اقدام به ارائه لیبلی با نام GREEN LABLE PLUS می‌کند که در آن فرش‌های استاندارد بدون هیچ گونه انتشار آلودگی در هوا و … مجاز به دریافت آن هستند. شرکت‌هایی که به طور دلخواه و داوطلبانه برای دریافت این گواهی نامه اقدام می‌کنند باید به کاهش هرگونه عاملی که  در آلودگی و کیفیت هوا تاثیر منفی دارد پایبند و متعهد باشد و نشان دهنده این است که قبلاً این فرش در آزمایشگاه‌های مجهز و مستقل خصوصی مورد بررسی قرار گرفته و آنها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×