اخبار نساجی

ایران‌خودرو کم‌بازده‌ترین نماد بورس در هفته گذشته

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

ایران‌خودرو کم‌بازده‌ترین نماد بورس در هفته گذشته

تین نیوز: طی معاملات هفته گذشته شاخص کل حرکت خود را از رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ واحدی آغاز کرد و در پایان ساعات معاملات روز چهارشنبه با ۴۵۷ واحد رشد در رقم ۲۶ هزار و ۷۵۷ واحد متوقف شد.

بازار سهام طی هفته گذشته در حالی به معاملات خود پایان داد که برآیندی مثبت بر بورس حاکم بود و عمده شاخص‌های بازار با رشد همراه شدند.

طی معاملات هفته گذشته شاخص کل نیز حرکت خود را از رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ واحدی آغاز کرد و در پایان ساعات معاملات روز پنج شنبه با ۴۵۷ واحد رشد در رقم ۲۶ هزار و ۷۵۷ واحد متوقف شد تا بازدهی مثبت ۱.۷۳ درصدی را در این هفته از خود بر جای گذارد.

در این دوره، صنعت فنی و مهندسی از طریق تنها نماد فعال خود یعنی «رتکو» بازدهی مثبت بیش از ۲۰ درصدی را محقق کرد و پربازده‌ترین صنعت بورس شناخته شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اما در مقابل صنعت محصولات چوبی با تحقق بازدهی منفی ۴.۱۹ درصدی به عنوان کم بازده‌ترین صنعت بورس انتخاب شد که این میزان بازدهی منفی نیز تنها از طریق نماد «چفیبر» به دست آمد.

براساس این گزارش، طی هفته گذشته بیشترین میزان بازدهی مثبت به سهام شرکت پتروشیمی امیرکبیر تعلق داشت، بطوریکه «شکبیر» با تحقق بازدهی مثبت نزدیک به ۳۴ درصدی پر بازده‌ترین نماد بورس شد و مقام نخست این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

پس از آن نیز دو سهم «ولساپا» و «رتکو» به ترتیب با کسب بازدهی مثبت بیش از ۲۳ و ۲۰ درصدی رتبه‌های دوم و سوم پر بازده‌ترین نماد‌ها را به دست آوردند.

این در حالی است که شرکت ایران خودرو بازدهی منفی نزدیک به ۱۳ درصدی را محقق کرد و عنوان کم بازده‌ترین نماد بورس را طی هفته جاری در اختیار گرفت. پس از نماد معاملاتی «خودرو» نیز دو نماد «حفارس» با بازدهی منفی حدود ۱۲ درصدی و «قشرین» با بازدهی منفی بیش از ۱۱ درصدی در پایین‌ترین خانه‌های این جدول رتبه بندی قرار گرفتند.

گفتنی است طی معاملات این هفته سهام شرکت آینده سازان بهشت پارس، نقد شونده‌ترین سهم بازار شد و مدال بر‌تر این رقابت‌ها را به گردن آویخت. اما سهام شرکت تهران شیمی در میان ۲۹۷ نماد فعال بازار، پایین‌ترین رتبه نقدشوندگی را به دست آورد و از آخر اول شد.

همچنین طی معاملات هفته گذشته، بورس توانست از طریق ۲۹۷ نماد فعال خود به طور متوسط بازدهی مثبت ۰.۵۹ درصدی را برای سهامداران محقق کند، در حالیکه این رقم طی هفته گذشته منفی و در حدود ۰.۲۵ درصد بود.

در پایان شایان ذکر است بالغ بر یک میلیارد و ۴۳۴ میلیون سهم در ۱۲۶ هزار و ۹۱۱ بار معامله، توسط ۳۱ هزار و ۶۹۶ خریدار مورد داد و ستد قرار گرفت که در پی آن حجم معاملاتی به ارزش چهار هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال رقم خورد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×