اخبار فرش ماشینی

فرش های مورد مصرف در حمام

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرش در حمام . این جمله ایست که تقریبا باور کردنش در ابتدا کمی مشکل است .به دید عامه مردم آب و رطوبت دشمن فرش است چه برسد به اینکه یک فرش در حمام مورد استفاده قرار بگیرد .
اما این نکته مهمی است که بدانیم حتی در محیط حمام هم میتوان فرش داشت. در دنیای کفپوش ها این نوع کفپوش به فرش های حمام یا ‏Bathroom carpet ‎‏  معروف است . اما چه طور و چه فرشی را میتوان در حمام نصب کرد. در اینجا نکاتی را از دیدگاه حرفه ای های این بخش ملاحظه میکنید :

۱) مواد ۱۰۰ % اولفین: در گام اول باید سراغ فرش هایی بروید که از مواد اولیه ۱۰۰% اولفین ساخته شده اند.

۲) چسب: حتما از چسب مناسب در تهیه فرش استفاه نمایید یعنی از یک چسب خوب مقاوم و غیر قابل حل که معمولا در گرید های تجاری و تبلیغاتی به نام ‏Waterpile ‎‏ معروف است استفاده شود . در اینجا پایل کوتاهتر مساویست با دردسر کمتر چون به هر حال رطوبت کمتری را جذب میکند.

۳) معمولا در حمام خواسته یا ناخواسته آب از بدن بر روی فرش خواهد چکید. برای جلوگیری حداکثری از این امر بهتر است وقتی از زیر دوش یا وان بیرون میایید ابتدا یک حوله حمام را بر روی فرش پهن کنید چون این لایه باعث میشود تا درصد زیادی از آب گرفته شود.
از طرف دیگر شاید فکر کنید مردم فقط به فرش های پرز بریده یا (‏‎ Cut pile ‎‏) علاقه دارند . اما بسیاری هم هستند که به دنبال فرش های با پرز حلقه ای (‏Ioop‏) و یا لایه های سوزنی بی بافت هستند .

یک فرش حمام در رنگ های ابی

فرش های مورد مصرف در حمام محیطی فوق العاده زیبا را ایجاد می کنند

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نظر شما راجع به این مطالب چیست؟
تحریریه صنعت کهن

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×