اخبار فرش ماشینی

فرش هایی با کیفیت متفاوت و تولید بالا با ماشین آلات بافندگی وندویل

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

– ماشین بافندگی Pioneer CRP92 برای تولید فرش هایی با کیفیت متفاوت و تولید بالا، از جدیدترین تکنولوژی هایی است که وندویل در ایتما ۲۰۰۷ به نمایش گذاشت.

– همچنین با نمایش فرش های دستباف گونه و قالیچه های پرز بلند که در آنها از ترکیب پرزهای بریده شده و حلقه ای استفاده شده بود، روند جدیدی ارائه شد.

– فرش های Axminster در ۱۶ رنگ بدون ضایعات داخل فرش، و در نتیجه صرفه جویی در نخ های پرز، قابلیت درآمدزایی عالی ماشین های Axminster MAX63 را به اثبات رساندند.

۱. ماشین فرش بافی CRP92
ماشین دو رپیری Pioneer CRP92 برای دستیابی به قابلیت تولید و انعطاف پذیری بالا، کیفیت های جدید در فرش و هزینه های تعمیر و نگهداری پایین طراحی شده است. تولید این ماشین حداقل ۲۰% بیشتر از ماشین های فرش بافی دیگر است و می توان گفت بهترین ماشین از نظر حجم تولید بالا می باشد.  با این دستگاه حتی در هنگام بافت باکیفیت ترین فرش ها نیز می توان از مزیت سرعت بالا و ارتعاش کم بهره برد.
تنظیم ارتفاع پرزها (خاب) با تنظیم متقارن ریل های راهنما در فرش های رویی و زیری، به راحتی امکان پذیر است. برش بدون لرزش باعث به وجود آمدن جلوه زیباتری برای پرزها می شود.

این ماشین قابلیت بافت فرش با کیفیت های متنوع از سبک های شرقی گرفته تا طرح های مدرن با موادی از جنس پشم، پلی پروپیلن، اکریلیک، ویسکوز، ابریشم، نایلون، پلی استر و غیره را دارد.
نگهدارنده های لانست مجزا که به طوری انحصاری برای سیستم طراحی با حالت نخ خاب در وسط استفاده می شود، باعث کاهش کشش نخ های خاب و در نتیجه افزایش راندمان بافت می شود.
CRP92 قادر است همه بافت های تک راپیری و دو راپیری شامل ترکیب پرزهای بریده شده و بافت های ساده و تخت، علامت ها و لوگوها را ببافد. بافت تک راپیری با بالاترین بهره وری با سیستم انتخابگر راپیر امکان پذیر می باشد.

کاربری سیستم محرکه سرودرایو با قابلیت اختلاف زمانی برای نخ های سفت بافت و شل بافت باعث تضمین تولید فرش با مصرف نخ ضایعات کمتر، تمیزتر بودن پشت فرش به همراه تغییر سریع نوع بافت می گردد.
– این ماشین مجهز به سیستم های الکترونیکی پیشرفته ای می باشد که باعث کارآمدتر شدن اپراتور و راحت تر شدن کار می گردد.
– رزور پودهای X2‌ واندویل با ترمز الکترو مغناطیسی نخ پود باعث کاهش میزان ضایعات نخ جوت شده و پودگذاری بدون ماکزیمم بار روی نخ پود را باعث  می گردد.
– دمای رپیرها که توسط بالشتکی از هوا هدایت می شوند، به طور دائم نمایش داده می شود.
– سیستم تغذیه مداوم توسط سروموتور LOTUS‌، حرکت نخ های چله را بدون ایجاد شوک تضمین می نماید.
– نمایشگر لمسی کنترل کننده ژاکارد جهت اتصال به سیستم طراحی تولید Weave link طراحی شده است.
– ژاکارد الکترونیک مجهز به انتخابگرهای ساده و قابل اطمینان به گونه ای طراحی شده اند که نسبت به تغییرات دمایی و گرد و غبار حساس نمی باشد.
– انتخابگرهای ژاکارد با ظرفیت بالا قابلیت برنامه ریزی برای ۲۴۱۹۲ نخ پرز در فرش های ۷۰۰ شانه، ۸ رنگ و ۴ متر عرض، و یا ۵۰۰ شانه و ۱۰ رنگ می باشد.
– ابزار گیرنده انتهای نخ پود برای کاهش طول نخ پود تعبیه گردیده و تیغه های ژاکارد بادامک های دوبل در طرفین ژاکارد به حرکت در می آیند.
– ژاکارد CRP‌ برای بافندگی فرش نسبت به ژاکاردهای دیگر دامنه بالابری بیشتری دارد که به معنی داشتن پشت فرشی تمیزتر است.
– نخ های رنگی برای تشکیل دهنه راحت تر و در نتیجه کاهش مصرف نخ ضایعات که در حدود g/m280 می باشد، در ارتفاعات متفاوتی تنظیم می گردند.

۲. نوآوری های جدید در تولید فرش های دستباف گونه و پرز بلند
– تکنیک انحصاری بافت سه رپیری که همزمان باعث پود گذاری سه دهنه می شود، ساختمان بافت ۳-shot‌ را ایجاد نموده خروجی آن نسبت به بافت های دو رپیری ۵۰% بیشتر است
– تکنیک بافت سه راپیری برای بافت فرش های دستباف گونه نیز به کار گرفته شده است.
– ماشین HLX93 قابلیت بافت فرش هایی با کیفیت بالا، ۷۰۰ شانه و ۸ رنگ با نمای پشت فرش های دستباف را دارا می باشد.
– قابل دید نبودن بافت چله در پشت فرش های دستباف گونه و استحکام کامل گره نخ های خاب همراه با تک ریشه بافتن یک رنگ از مزایای این بافت می باشد.
– نخ های ضایعات در این تکنیک بافت در حالت ثابت و ایستا قرار دارند و طرح های بافت سه راپیری کریستال از رو و پشت فرش دارای ظرافت و شفافیت خاصی بوده که به علت تک ریشه بودن نخ خاب، عدم تداخل رنگ های متفاوت بافته شده در هم و عدم حذف انتهای ریشه بعضی از نخ های خاب می باشد، ‌حاصل می گردد.
– همچنین فرش های خاب بلند با پرزهای بریده به ارتفاع mm 50×۲ و فرش هایی با حلقه بلند قابل بافت با تکنیک ۳ رپیری می باشند.
– ماشین USX83 قابلیت بافت فرش های زیر و رو با هر درصد ترکیب از پرز بلند و حلقه های کوتاه را دارا می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

۳. فرش های ۱۶ رنگ Axminster
ماشین Axminster MAX63 برای بافت فرش  Axminster در سرعت ۱۶۰ دور در دقیقه طراحی شده است.
شکل۸
فرش های ۱۶ رنگ، بدون ضایعات پرز در داخل فرش که به معنی صرفه جویی در نخ های پرز است، در این ماشین بافته می شود. همچنین ساختمان بافت Corinthain با حداکثر نمای نخ های پرز و حداقل مصرف آنها را می توان با این ماشین ها بافت. قالیچه هایی که با سیستم ۲-shot‌ بافته می شوند، پشت فرشی شبیه قالیچه های دستباف دارند. ماشین MAX63 می تواند علایم و لوگوهای مختلف را نیز ببافد.
گریپرهای پرز ابداعی وندویل بدون محور و تکیه گاه که برای گرفتن نخهای پرز ظریف و ضخیم در همان فرش مناسب هستند، امکان ایجاد طرح های جدید بر روی فرش به وجود می آورند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×