اخبار فرش ماشینی

فرش نفیس ایرانی در آمریکا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

فرش نفیس ایرانی در آمریکا

قدمت این فرش حدود ۳۶۰ سال است و اندازه آن حدود سه متر در دو متر است، بنابراین می توان گفت که قیمت اولیه حراج آن حدود ۸۰۰ هزار پوند در هر متر مربع است.

جام فرهنگی؛ سایت رادیو فردا نوشت: فرش نفیس متعلق به دوران صفوی در نیویورک حراج می‌شود.

یک فرش بسیار قدیمی و نفیس ایرانی که زمانی به یک میلیاردر آمریکایی تعلق داشته قرار است به بهای پنج میلیون پوند در حراجی عرضه شود.

روزنامه بریتانیایی «دیلی میل» در گزارشی می‌نویسد که برای علاقمندان به تزیینات داخلی و کالاهای لوکس منزل هیچ چیزی به اندازه یک فرش نفیس و قدیمی ایرانی ارزش ندارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرش مورد نظر مربوط به اواسط قرن هفدهم میلادی است و قرار است در یک حراجی که تابستان امسال برگزار خواهد شد به بهای پنج میلیون پوند به فروش گذاشته شود.

قدمت این فرش حدود ۳۶۰ سال است و اندازه آن حدود سه متر در دو متر است، بنابراین می توان گفت که قیمت اولیه حراج آن حدود ۸۰۰ هزار پوند در هر متر مربع است.

این فرش دستباف که الیاف آن به رنگ‌های قرمز، آبی و سبز هستند در اوایل قرن بیستم توسط یک سرمایه دار آمریکایی خریداری شد و پس از مرگ وی در سال ۱۹۲۵ به یک موزه اهدا شده بود. از آن زمان این فرش به طور مستمر در موزه «کورکوران» در شهر واشنگتن در معرض نمایش بوده است.

گفته می‌شود که با وجود قدمت ۳۶۰ ساله آن، این فرش هنوز هم در وضعیت بسیار خوبی است شاید به این خاطر که در سال‌های گذشته به جای اینکه زیر پا پهن شده باشد آویزان بوده است.
یکی از کارشناسان موسسه حراج آثار عتیقه «ساتبی» که حراج این فرش را انجام خواهد داد می‌گوید که این فرش یکی از نفیس‌ترین فرش‌هایی است که طی سی سال تجربه خود در زمینه فرش‌های عتیقه دیده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×