اخبار فرش ماشینی

فرش مزیت مطلق برای ایران است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط ‌عمومی دانشگاه کاشان، محمدباقر آقاعلیخانی در جلسه نشست صمیمانه با اصحاب فرش دستباف کاشان در پژوهشکده فرش این دانشگاه، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده به تشریح فضای حاکم بر فرش دستباف در کشور پرداخت و از انعکاس یکسویه نابسامانی‌ها و پرداختن صرف به مشکلات این حوزه گلایه کردند.

وی با اشاره به مشکلات این حوزه افزود: پرداختن به مشکلات و بیان آن مسئله‌ای را حل نمی‌کند و باید به دنبال پیشنهاد راهکارهای اجرایی و مبتنی بر آمار و اطلاعات واقعی باشیم تا از طریق ترسیم افق آینده، استراتژی‌های پیشرفت تدوین شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران پرداخت تسهیلات در قالب تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و حمایت از تبلیغات فرش، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی و تولیدکنندگان برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را جزء برنامه‌های اساسی مرکز ملی فرش برشمرد و تأکید کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای تغییر فضا در نظام فرش ایران فراهم شود.

رئیس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان نیز در این نشست از موافقت قطعی با تأسیس پژوهشکده فرش ایران توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دانشگاه خبر داد.

حمیدرضا مؤمنیان اظهار داشت: شورای گسترش آموزش عالی با تأسیس پژوهشکده فرش موافقت قطعی به عمل آورده و توسط معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه کاشان اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی و همفکری عموم اساتید، دانشجویان و علاقمندان فرش ایران و مساعدت مسئولان گرامی، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر فعالیت‌های پژوهشی به ویژه پژوهش‌های کاربردی باشیم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران با هدف ایجاد آشنایی عمیق‌تر بین مرکز ملی فرش ایران و بازار فرش کاشان به این شهرستان سفر کرد و گفت‌و‌گوی صمیمانه با گروه آموزشی فرش دانشگاه در جمع اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و سپس بازدید از کارگاه‌های طرح عظیم بافت فرش عتبات از برنامه‌های ایشان بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×