اخبار فرش ماشینی

فرش ماشینی یکی از بیشترین محصولات صادراتی خراسان جنوبی

 

نادر میرشکار روز دوشنبه در نشست خبری در بیرجند افزود: میزان صادرات کالای خراسان جنوبی استان و کالاهای ماده ۲۱۰ معادل ۳۷۲میلیون دلار بود.

 

کالاهای ماده ۲۱۰ کالاهایی هستند که که تشریفات گمرکی آن در استان مربوطه انجام شده، ولی از مبادی خروجی خراسان جنوبی صادر شده اند.

وی گفت: بیشترین اقلام صادراتی استان فرش ماشینی، موکت، لوله خرطومی، نمک، کنسرو ماهی، نخ قالی، شکلات، رب و پوشاک است و کشور افغانستان نیز مهمترین شریک تجاری خراسان جنوبی می باشد.
میرشکار بیشترین اقلام وارداتی از افغانستان را شامل دام زنده، کنجد، برگه زردآلو،ارزن ، لوبیا و اسپند ذکر کرد و افزود: رقم ارزی این اقلام پارسال ۹ میلیون دلار بود.

وی گفت: در برنامه کاری امسال سازمان بازرگانی ، میزبانی و برگزاری کمیسیونهای مشترک اقتصادی با هیاتهای تجاری کشورهای افغانستان، پاکستان و تاجیکستان گنجانده شده است.
میرشکار به وضعیت فرش خراسان جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون تعداد ۵۰ هزار بافنده در سطح این استان شناسایی شده اند، اما رقم دارهای قالی هنوز مشخص نشده است.
وی گفت: تاکنون ۲۰ دوره آموزشی بافت فرش سنتی در سطح استان برگزار کردیم که در آنها ۸۰۰ نفر بافنده به استعداد ۳۲۴ هزار نفر روز در این دوره های آموزشی شرکت کردند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

میرشکار با بیان اینکه ۲۷۰ نفر از مزایای بیمه قالیبافی بهره مند شده اند، افزود: بر این اساس دولت ۲۰ درصد سهم بیمه این افراد را می پردازد و تنها هفت درصد سهم بافنده می باشد.
رییس سازمان بازرگانی خراسان‌ جنوبی گفت: سامانه طرح خرید اعتباری میزان در استان راه ‌اندازی شده که بر اساس آن افراد با مراجعه به این سامانه و ثبت نام از طریق دستگاه‌های دولتی محل کار خود می توانند در این طرح ثبت نام کنند .
میرشکار افزود: ارزش ریالی این کارت اعتباری، ۱۵ میلیون ریال می باشد و باز پرداخت آن نیز، طی اقساط ۲۴ ماهه و با کارمزد چهار درصد است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×