اخبار فرش ماشینی

پنج تولید کننده برتر فرش ماشینی بلژیک

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بلژیک با صدها شرکت متخصص در حوزه‌های مختلف صنعت نساجی، یکی از بزرگترین خوشه‌های نساجی اروپا را در خود جای داده است.

این منطقه علاوه بر تکیه بر سنت دیرینه خود در تولید منسوجات، تا به امروز به صورت فعال و پیشرو به فعالیت خود ادامه داده و باعث پیشرفت‌های جدیدی در حوزه‌هایی مانند منسوجات هوشمند، منسوجات فنی و الیاف پایدار شده است. فرش و سایر کفپوش‌ها یکی از بخش‌های مهم صنعت نساجی کشور بلژیک و از مهم‌ترین اقلام صادراتی آن هستند.

به عنوان مثال در سال ۲۰۲۰، انگلستان مهم‌ترین مقصد فرش‌های صادراتی از بلژیک با ارزشی نزدیک به ۲۶۹ میلیون یورو بوده است. در ادامه،‌ به معرفی ۵ شرکت برتر تولید کننده فرش ماشینی در کشور بلژیک پرداخته شده است.

• Mc Three

Mc Three یک شرکت پیشرو در تولید کاملا یکپارچه کفپوش‌ها است که تمام مراحل تولیدی از جمله تولید بچ‌های رنگ، اکستروژن نخ پلی پروپیلن، فرآیندهای بعدی نخ، بافندگی، تکمیل و بسته‌بندی در کارخانجات این مجموعه انجام می‌گیرند. گروه Mc Three طیف گسترده‌ای از فرش‌های پلی پروپیلن و پلی استر را از حالت تخت تا دارای پایل‌های بلند ارائه می‌دهد.

MCthree

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرش‌های این شرکت با پیشرفته‌ترین و نوآورانه‌ترین تجهیزات سازگار با محیط زیست تولید می‌شوند. حدود ۷۵ درصد از محصولات تولیدی Mc Three در اروپا و آمریکای شمالی فروخته می‌شوند و ۲۵ درصد دیگر نیز تقریباً در سراسر دنیا از طریق شبکه‌های محلی نمایندگی و توزیع کنندگان این شرکت به فروش می‌رسند.

این شرکت با سرمایه‌گذاری بر روی به روز ترین فناوری‌ها،‌ امکان تولید تعداد بیشماری نخ و بافت‌های با کیفیت را به صورت سفارشی در اختیار دارد. علاوه بر این، تمرکز این شرکت بر نوآوری و خلاقیت به آنها این امکان را می‌دهد تا بتوانند به سرعت به تغییر روند بازار پاسخ دهند.

• Ragolle

Ragolleدر سال ۱۹۵۰ توسط آلفرد و ماریا راگول تاسیس شد. در سال ۱۹۸۵ نسل دوم این خانواده، میریام راگول و همسرش هرمان وهرلست یک بخش فرش از جنس پشم و ویسکوز راه‌اندازی کردند. راگول بعدها مجموعه خود را با فرش‌های هیت ست پلی پروپیلن و پلی استر گسترش داد.همچنین در سال ۱۹۹۹ یک کارخانه جدید تاسیس کرد و در سال ۲۰۱۳ آن را توسعه داد. شرکت راگول به صورت خانوادگی اداره می‌شود و در حال حاضرهرمان وهرلست و میریام راگول مدیر عاملان فعلی شرکت هستند و دختر آنها آنمی وهرلست مدیر بخش طراحی می‌باشد.

ماشین‌های فرشبافی این شرکت با جدیدترین فناوری روز کنترل می‌شوند. این شرکت بر کسب دانش از نیازهای بازارهای مختلف تمرکز دارد.اعتبار طولانی مدت و تجربه صادرات به کشورهای مختلف، به گروه راگول کمک کرده تا سلیقه‌ها و سبک‌های مورد پسند مشتریان از گوشه گوشه جهان را درک و تفسیر کنند. دیگر ویژگی جالب توجه شرکت راگول، توجه قابل ستایش آن به حافظت از محیط است،‌ به گونه‌ای که تقریباً ۴۰٪ از انرژی مورد نیاز آن، توسط صفحات خورشیدی که در سراسر سقف کارخانه قرار داده شده‌اند، تامین می‌شود. ۶۰٪ باقیمانده انرژی نیز از یک منبع تأمین انرژی خریداری می‌شود که از منابع کاملاً تجدید پذیر انرژی (انرژی باد و خورشیدی) استفاده می‌کند. علاوه بر این، ضایعات نساجی، کاغذ، کارتن، پلاستیک، پالت، روغن، کارتریج و باتری‌های استفاده شده در این شرکت بازیافت می‌شوند.

• Balta

شرکت بالتا، فرش‌های تولیدی خود را در میان فرش‌های تافتینگ یا بافته شده از پشم و الیاف مصنوعی، رهبر بازار می‌داند. این شرکت بلژیکی، طیف گسترده‌ای از محصولات با کیفیت در هر دو حالت Cut Pile و Loop Pile را ارائه می‌دهد. بالتا در سراسر جهان به دلیل تولید فرش‌های face-to-face woven broadloom با رنگ‌ها و طرح‌های معاصر و سنتی شناخته شده است.

علاوه بر مجموعه گسترده و مطابق با مد روز ارائه شده در این شرکت، مشتریان همچنین می‌توانند از امکان طراحی سفارشی، به عنوان مثال سفارش فرش مسجد نیز بهره‌مند شوند. بالتا دارای یک مجموعه شیک از فرش‌های بافته شده تخت و بسیار مقاوم در برابر سایش و اشعه فرا بنفش می‌باشد که برای استفاده در فضای خانه و یا فضای باز مناسب و کاربردی هستند. فرش‌های بالتا همواره مطابق با آخرین ترندها هستند و می‌توانند انتظارات مشتریان را برآورده کنند.

مجموعه بالتا به لطف ادغام سیستم تولید یکپارچه از مواد اولیه تا محصول نهایی با مدیریت اختصاصی و فعالیت تیمی از متخصصان پویا و با انگیزه، ارائه بالاترین کیفیت با رقابتی‌ترین قیمت را برای مشتریان خود تضمین می‌کند.

• Beaulieu International Group

گروه بین‌المللی (B.I.G.) یک متخصص جهانی در تولید مواد شیمیایی خام (پلیمرها)، محصولات نیمه آماده (الیاف، نخ و منسوجات فنی) است و در طیف گسترده‌ای از کفپوش‌های مسکونی و تجاری پیشرو است. فرش، پارکت،‌ نمد سوزنی، چمن مصنوعی و همچنین منسوجات خانگی دسته‌ای از محصولات تولیدی این گروه هستند. دفتر مرکزی این مجموعه در بلژیک قرار دارد و بیش از ۴۷۰۰ کارمند در ۲۹ کارخانه، ۲۰ دفتر فروش و توزیع، با حضور عمده در ۱۷ کشور در سراسر اوراسیا، آمریکا و اقیانوسیه فعال هستند. این شرکت در حال خدمت به ۱۶۰۰ مشتری در ۱۴۰ کشور می‌باشد. گردش مالی این مجموعه که یک تجارت خانوادگی می‌باشد، در سال ۲۰۲۰، ۸/۱ میلیارد یورو بوده است.

گروه Beaulieu رهبر اروپا در کفپوش‌های دیوار به دیوار است و طیف گسترده‌ای از طرح‌ها، رنگ‌ها و تکمیل‌های نوآورانه‌ را ارائه می‌دهد. این گروه همچنین راه‌حل‌های فناورانه‌ای برای برآورده شدن نیازهایی از جمله کفپوش‌های کاملا مقاوم در برابر رطوبت، ضد حساسیت یا با دوام فوق‌العاده توسعه داده است.

• Louis de Poortere

شرکت Louis De Poortere در سال ۱۹۲۹ تاسیس شده و سابقه تولیدی قابل توجهی در تولید فرش دارد. هنگامی که لوئیز دی پورتره این شرکت را در کورتریک تأسیس کرد، نام خود را بر روی آن گذاشت و می‌توانست به تجربه تولید و بازرگانی پارچه از سال ۱۸۵۹ توسط شرکت خانوادگی De Poortere Freres اعتماد کند. اما میل ذاتی لویی دی پورتره به نوآوری او را مجبور می‌کند افق‌های جدیدی را کشف کند. او شروع به طراحی فرش‌هایی با الگوهای شرقی می‌کند که بلافاصله بازار انگلیس را مسحور خود می‌کند.

سال به سال، لوئی دی پورتره مجموعه‌های خود را متنوع کرده، تکنیک‌های جدید تولید را کاوش کرده و خلاقیت‌های خود را چند برابر می‌کند. ماشین‌آلات گسترده آن، که بر پیشرفته‌ترین تکنیک‌ها تسلط دارند، این شرکت را قادر می‌سازد تا متنوع‌ترین محصولات جهان را ارائه دهد. از گذشته تا به حال، این شرکت، یکی از شرکت‌های مطرح و موفق بلژیکی در زمینه تولید فرش بوده که توانسته است با طراحی‌های چشم نواز و کیفیت و تنوع بالا،‌ رضایت مشتریان خود را جلب کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×