اخبار فرش ماشینی

فرش لرستان با شناسنامه خرم‎آباد به فروش می‎رسد!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر شرکت سهامی فرش لرستان، با بیان اینکه فرش لرستان با شناسنامه خرم‎آباد به فروش می‎رسد، متذکر شد: مراحل تکمیل فرش ازجمله شستشو، پرداخت و رفع نقص آن در تهران انجام می‎شود.

“رجب حسنوند” در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه لرستان، با بیان اینکه فقدان فروشگاه مواد اولیه فرش، کارگاه ریسندگی و رنگرزی از جمله مشکلات فرش‎بافان لرستانی است، افزود: افرادی که به فرش‎بافی روی می‎آورند عمدتاً اقشار کم‎درآمد، جوان و فارغ‎التحصیلان رشته‎های علوم پایه و انسانی که فاقد هرگونه مهارت بوده، هستند.

وی اضافه کرد: در استان با فقدان فروشگاه مواد اولیه فرش، کارگاه ریسندگی و رنگرزی مواجه هستیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: به منظور تهیه مواد فوق فرش‎بافان به استان‎های دیگر مراجعه می‎کنند که این امر هزینه و وقت زیادی را صرف می‎کند.

مدیر شرکت سهامی فرش لرستان، اضافه کرد: شرکت سهامی فرش لرستان مواد اولیه، دار و نقشه فرش را در اختیار بافنده قرار می‎دهد و بعد از پایان بافت، دستمزد را به او پرداخت می‎کند.

حسنوند دستمزد هر فرش دو متری را یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر فرش ۱.۵ متری را ۷۰۰ هزار تومان برشمرد و اظهار کرد: در فرش‎بافی چله ابریشم یا ترک درجه یک را بکار می‎بریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به این‎که به منظور فروش فرش، قبل از تولید سفارش می‎گیریم، اضافه کرد: عمده صادرات فرش لری، کشورهای آلمان، حوزه خلیج فارس و امریکاست.

مدیر شرکت سهامی فرش لرستان، گفت: مشکل عمده قالی‎بافان لرستانی این است که به طور خودسرانه یک نقشه را تهیه و اقدام به بافت می‎کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به این‎که برای تولید فرش از قبل سفارش می‎گیریم فرش قالی‎بافانی که اقدام به تولید خودسرانه می‎کنند متقاضی خرید ندارد و فرد متضرر می‎شود.

حسنوند با بیان اینکه سالانه ۱۱ هزار مترمربع فرش در استان تولید می‎شود، افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار قالی‎باف لرستانی داریم که بیش از ۸۰۰۰ نفر آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×