اخبار فرش ماشینی

فرش ساروق ثبت جهانی می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رییس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از ثبت جهانی برند فرش ساروق به عنوان فرش اراک در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، نادری ، با اعلام این خبر افزود: اظهار کرد: در راستای تعاملاتی که با مرکز ملی فرش از طریق اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان انجام شده است و با پیگیری اداره امور فرش استان و مرکز ملی فرش در آینده‌ای نزدیک برند فرش ساروق از طریق سازمان یونسکو به عنوان فرش اراک ثبت جهانی می‌شود.

وی با بیان اینکه فرش ساروق به لحاظ اینکه دارای کیفیت بالایی است، طبیعتا از قیمت بالایی برخوردار است و مشتری خاص خود را دارد، یادآور شد: قبل از تحریم‌ها کشورهای آلمان، کانادا، آمریکا، ایتالیا، لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس از عمده‌ترین مشتری‌های فرش اراک بودند.

نادری خاطرنشان کرد: ما سعی می‌کنیم فرش را با اسم کشورمان ایران صادر کنیم و دست بافته های استان از منطقه خودمان صادر شود.

رییس اداره فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در ادامه اظهار داشت: هر چند بازار فرش(در طرح و نقشه) تغییر کرده، اما تولیدکنندگان فرش ساروق اعتقاد دارند که اصالت فرش ساروق نباید از بین برود، شاید در بحث رنگ‌آمیزی تغییراتی ایجاد شده، اما کیفیت این فرش از لحاظ رنگ گیاهی و خامه مورد استفاده هنوز از بین نرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×