اخبار نساجی

فرش دستباف می تواند پیام رسان خوبی برای تاریخ ایران زمین باشد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

فرهنگ و هنر یک ملت مقوله ای انکار نشدنی است و فرش دستباف می تواند نقش خوبی برای ارتباط میان سایر ملل ها و کشورها باشد.

ایلنا:رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف می تواند پیام رسان خوبی برای تاریخ گرانمایه ایران زمین در سایرملل ها و کشورها باشد.

به گزارش ایلنا از تبریز، مهندس فیصل مرداسی در حاشیه دیدار اعضای ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در گفتگو با خبرنگاران ضمن سپاس از ستاد بافت تابلو فرش بیداری اسلامی گفت: این طرح اگر بخواهد ماندگار شود بایستی شاخصه های عنوان شده از سوی مقام معظم رهبری در نقشه آن دیده شود.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین در مورد ارزش این هنر صنعت خاطر نشان شد: فرهنگ و هنر یک ملت مقوله ای انکار نشدنی است و فرش دستباف می تواند نقش خوبی برای ارتباط میان سایر ملل ها و کشورها باشد.

مهندس مرداسی ،در خصوص نقش اشتغالزایی فرش نیز بیان داشت: شاید در مشاغل خانگی، هیچ شغلی به اندازه صنعت فرش دستباف اشتغالزایی نداشته و فرش دستباف تولید داخلی ، صادرات و ارز آوری زیادی هم دارد و آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یک قطب و جهت دهنده در این صنعت نیاز به توجه جدی دارد .

وی ادامه داد: خیلی تغییرات و دستورات از اینجا شروع می‌شود و بیشترین سفر استانی بنده هم به آذربایجان شرقی بوده و مرکز ملی فرش ایران تلاش مضاعفی برای رونق این صنعت باید از خود نشان دهد .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، ضمن تقدیر از توجه استاندار آذربایجان‌شرقی به صنعت قالی تاکید کرد : انتظار می‌رود، دکتر بیگی با توجه به سابقه حمایتی که از تولید فرش دارد، همچنان در رفع مشکلات این قشر حمایت‌های لازم را داشته باشند، چرا که شاید شغلی به این نجابت نداشته باشیم که این همه اشتغالزایی داشته باشد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×