اخبار فرش ماشینی

فرش دستباف محورطلایی صادرات غیرنفتی در سیستان و بلوچستان است/افزایش ۵۰ درصدی صادرات از سیستان و بلوچستان

 

فرش

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات صنایع دستی و فرش دستباف می‌تواند به عنوان محورطلایی صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان تلقی شود.

غلامعلی گنجعلی صبح امروز در جلسه میز کالایی صنایع‌دستی و فرش دستباف که با محوریت توسعه صادرات این محصولات برگزار گردید اظهار داشت: صادرات صنایع دستی و فرش دستباف می تواند به عنوان محورطلایی صادرات غیرنفتی استان تلقی شود.

 معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری را در افزایش صنایع‌دستی و فرش دستباف استان ایفا نماید و باید در این زمینه تبلیغات مناسب بازاریابی و شناخت سلایق بازارهای هدف و شرکت در نمایشگاههای بین‌المللی در دستور کار قرار گیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: در بسته حمایت از صادرات به این موضوع نیز توجه شده است و باید از این فرصت در زمینه افزایش میزان صادرات صنایع دستی و فرش دستباف استان که از تنوع و پیشینه زیادی نیز برخوردار است استفاده نمود.

گنجعلی تصریح کرد: نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به توسعه روابط تجاری و افزایش صادرات غیرنفتی است و بر همین اساس و جهت انجام اقدامات برونگرا در این زمینه بخش خصوصی با حمایتهای دولت باید یک حرکت جدی را آغاز کند و در تحقق برنامه‌های هدف صادراتی  که برش استانی آن نیز تهیه شده است گام برداریم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای ما باید سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش در صادرات داشته باشیم و هم اکنون بالغ بر ۴ درصد هم از برنامه پیش هستیم ولی نگاه دولت این است که گامها مستحکمتر برداشته شود و نگاه ما افزایش ۵۰ درصدی صادرات از طریق استان باشد و قطعا با همکاری تمامی بخشها می‌توانیم به این سمت پیش برویم.

وی افزود: تمام مواد اولیه صنایع‌دستی در استان موجود است و صنعتگران در این عرصه با هنر، فکر، ایده، خلاقیت و فرهنگ منطقه کالاهایی را تولید می‌کنند که ارزش صادراتی بالایی دارد و سبب ارز آوری مناسبی نیز می‌شود و صنایع دستی و فرش دستباف می‌تواند به عنوان محور طلایی صادرات غیرنفتی تلقی شود.

گنجعلی در زمینه صادرات صنایع دستی از استان تصریح کرد: بر اساس گزارشات میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری استان در سال گذشته ۷۰۶ هزار دلار صنایع دستی به کشورهای مختلف از جمله اروپا صادر گردیده که برنامه‌ریزیهای لازم به جهت افزایش صادرات تا ۵/۱ میلیون دلار صورت پذیرفته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×