اخبار فرش ماشینی

فرش دستباف در خراسان رضوی ساماندهی می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مشهد – خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی گفت: ارتقاء جایگاه حقوقی مرکز ملی فرش ایران در چینش جدید وزارت بازرگانی و صنایع امری لازم و ضروری است، در همین رابطه فرش دستباف در خراسان رضوی باید ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی مخملی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرش یک تولید ملی است و برای توجه به آن و دفاع کامل از جمعیت کثیر فعالان این هنر صنعت اعم از قالیبافان و سایر مشاغل وابسته، باید جایگاه قوی تری از وضعیت کنونی برای آن ترسیم شود.

وی گفت: ادغام وزارتخانه های بازرگانی و صنایع و معادن فرصتی است تا در چینش جدید این وزارت، جایگاه بالاتری برای مرکز ملی فرش ایران به عنوان متولی ایجاد شود و این مرکز در ساختار جدید به سازمان تبدیل شود.

مخملی اظهار داشت: می توان از ظرفیت های معاونت صنایع دستی در سازمان میراث، در جهت ارتقاء فرش دستباف استفاده کرد، و با بازگشت صنایع دستی به وزارت صنایع، این دو مقوله در کنار هم قرار گرفته و جایگاه حقوقی قدرتمندی برای منولی فرش در وزارت جدید ایجاد شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی، در ادامه با اشاره به شعار وزیر بازرگانی مبنی بر توجه به تولید صادرات محور، اجرای این شعار در حوزه فرش دستباف را منوط به تقویت سازمانی متولی فرش دانست و افزود: وزارت بازرگانی تاکنون با رویکرد علمی به سمت و سوی تجارت نوین گام برداشته است و در کنار آن به جنبه های اقتصادی و تجاری آن  بی اعتنا نیست.

مخملی ادامه داد: در چند سال اخیر مرکز ملی فرش توانست است تعامل خوبی را با تشکل ها، اتحادیه ها و بخش خصوصی برقرار کند و معتقدیم با تقویت جایگاه حقوقی این مرکز در حوزه صادرات غیرنفتی نزدیک شویم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های مختلف طرح و نقش، تقدیر ازپیشکسوتان فرش دستباف و برنامه های مشابه گواه بر این مدعاست که وزارت بازرگانی از ابعاد هنری فرش هم غافل نبوده است، زیرا فرش دستباف ایران خود به تنهایی حاوی تمدن، فرهنگ، تاریخ و سنت و علم کشورمان است.

مخملی یاد آور شد: به دلیل تعدد شاغلان در این هنر- صنعت و همچنین بازار تجاری فرش به عنوان کالای نفیس و ارزشمند، لزوم همراه شدن صنایع دستی با فرش در ساختار وزارت جدید بارزگانی و تجارت امری لازم و بدیهی است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×