اخبار فرش ماشینی

فرش جام جهانی رونمایی شد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

در مراسمی با حضور رییس کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق بازرگانی ، صنایع ومعادن تهران از فرش جام جهانی در شهر فرش رونمایی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمد مهدی راسخ در مراسم رونمایی از این فرش گفت: حمایت تولیدکنندگان و صنعت گران از فعالیت های ورزشی و اجتماعی باعث می شود پرچم پر افتخار کشور ما در اقصی نقاط دنیا بالا برود و نام ایران در دنیا برده شود.

وی اظهار داشت: این دستبافته یکی از نادرترین آثار هنری است و وقتی به ایرانی ها می گویند هنرمند ، یعنی با دیدن این اثر می توانیم هنر ایرانی را در این فرش مشاهده کنیم .

وی با اشاره به اینکه باشگاه های ورزشی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شوند ، گفت: اگر واگذاری به صورت واقعی انجام بشود شاهد رشد و توسعه ورزش خواهیم بود ، به خصوص در ورزش فراگیر فوتبال که یک تمرین دموکراسی برای کار تیمی و جمعی است .

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این مراسم سید مهدی موسوی ، فعال صنعت فرش ایران با اشاره به رونمایی بزرگترین فرش مُنقش به تصویر تیم ملی فوتبال کشورمان در مجموعه شهر فرش گفت: این فرش هزار شانه است با تراکم سه هزار و یکی از تازه ترین محصولاتی است که صنعت فرش به خود دیده است و در مساحت ۱۵ متر مربع تولید شده است.

وی افزود: یکی از بهترین حاشیه ها در این فرش استفاده شده ، طرح آن کاملا ایرانی است و نمونه آن در دنیا وجود ندارد.

وی گفت: طراحی این فرش به طور کامل توسط هنرمندان ایرانی صورت گرفته ، شمایل کلی آن تصویری از باریکنان تیم ملی فوتبال ایران است که روی پیراهنشان طرح یوزپلنگ ایرانی حک شده است و در پشت آنها تصویری از استادیوم فینال جام جهانی یعنی ورزشگاه معروف ماراکانای برزیل هم وجود دارد.

وی گفت:این امکان وجود دارد که از این فرش نسخه های کوچک تهیه و تولید شود تا یادگاری فرهنگی از جام جهانی فوتبال باشد.

موسوی افزود: پس از جام جهانی و بازگشت تیم ملی فوتبال ایران این فرش در مراسمی به فدارسیون فوتبال به عنوان نشانی از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل اهدا خواهد شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×