اخبار فرش ماشینی

فرش ایران آماده بازگشت به بازار آمریکا می‌شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 آسوشیتدپرس طی گزارشی نوشت: پیش بینی می شود با وجود توافق هسته ای و به دنبال آن برداشتن تحریم‌ها در ماه های پیش رو صادرات فرش دستباف ایران رونق یابد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، آسوشیتدپرس طی گزارشی نوشت: کسب و کار بافندگان فرش های معروف ایرانی بعد از توافق هسته ای جان تازه ای یافته است. پیش بینی می شود با وجود توافق هسته ای و به دنبال آن برداشتن تحریم‌ها در ماه های پیش رو صادرات فرش رونق یابد.

یکی از فعالان حوزه ی صادرات فرش در این رابطه اظهار داشت: «فرش دستباف ایرانی سفیر ایران است، از این که این سفیر سر کار خود بازگشته است خوشحال هستم، این فرش همانند پرچم ایران در سراسر جهان شناخته شده است، زمان آن رسیده تا این پرچم برافراشته شود».

فرش ایرانی در گذشته به عنوان کالای مهم غیر نفتی به حساب می آمد که البته از تحریم‌ها لطمه دید.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پیش تر یک پنجم صادرات فرش ایران به کشور آمریکا بود. به گفته ی حمید کارگر رئیس مرکز فرش ملی درحال حاضر بافندگان فرش با در نظر داشتن بازار فرش آمریکا و همچنین سلایق و سفارشات آنها اقدام به تولید فرش می کنند از این رو امید است این تجارت از سال آینده مجدد آغاز شود.

وی گفت: «از سال ٢٠١٠ به علت از دست دادن بازار آمریکا، یک پنجم صادرات خود را از دست دادیم و رقیبان ما این بازار را در دست گرفتند. با این حال امیدواریم فرش ایرانی به علت نقش و رنگ های خاص خود مجدد این بازار را به دست آورد».

بر اساس این گزارش سال گذشته ایران ٣٣٠ میلیون دلار فرش به خارج از کشور صادر کرده بود. دو سوم تولیدات فرش ایران به بخش صادرات تعلق دارد که این میزان در حال حاضر ۵٣ میلیون فوت مربع می باشد.

جمهوری اسلامی ایران روزی بزرگترین صادر کننده ی فرش به حساب می آمد اما تحت تاثیر تحریم‌ها و رقابت فرش های هندی، پاکستانی و چینی که از روی مدل های ایران کپی شده و با قیمتی ارزان تر فروخته می شدند، آسیب دید.

گفتنی است فرش های دستباف ایرانی از چند هزار دلار گرفته تا چند میلیون دلار برای کاخ ها به فروش می رسد.

در سال ٢٠٠٠ فرش دستباف بزرگی به ارزش  5،۲۰۰،۰۰۰ دلار برای سلطان عمان صادر شد. در سال ۲۰۰۶ ایران بزرگترین کفپوش دست بافته ی جهان را به ارزش  8،۵۰۰،۰۰۰دلار برای مسجد شیخ زاید در ابوظبی امارات متحده عربی تهیه و صادر نمود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×