اخبار فرش ماشینی

فرش ایرانی در خانه ملت پهن می شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

نمایشگاهی از دستبافته های شرکت سهامی فرش ایران در محل دایمی نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی به نمایش در می آید.

این نمایشگاه همزمان با دهه مبارک فجر و به مناسبت هفتاد و هفتمین سالرزو تأسیس شرکت سهامی فرش ایران برگزار می شود.

در این نمایشگاه افزون بر نمونه هایی از فرش های دستباف تولید شده در کارگاه های شرکت سهامی فرش ایران، گزارش عملکرد و توانمندی های شعب مختلف بافندگی در بیش از ۲۰ شهر کشور و همچنین اسناد و تصاویری از فعالیت های ۷۰ سال پیش این شرکت نیز به نمایش در می آید.

هدف از برگزاری این نمایشگاه، فراهم آوردن بستری مناسب برای رایزنی و گفت و گو با نمایندگان مردم و آشنایی هرچه بیشتر آنان با ارزش ها و ویژگی های فرش دستباف ایرانی و مشکلات و مسایل این هنر- صنعت است.

تولید بزرگترین فرش های دستباف دنیا که در کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز به ثبت رسیده است در زمره توانمندی های این شرکت است.

شرکت سهامی فرش ایران در بهمن ماه سال ۱۳۱۴ خورشیدی تأسیس شد و نزدیک به ۸ دهه است که به عنوان قدیمی ترین و دیرپاترین شرکت در عرصه تولید و تجارت فرش دستباف ایران همچنان فعال است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مقرر شده است تا نمایشگاه یادشده، روز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت، معدن و تجارت گشایش یابد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه همزمان با دهه مبارک فجر از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ بهمن ماه در محل دایمی نمایشگاه های خانه ملت برگزار می شود.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×