اخبار فرش ماشینی

فرش ایرانی با برند “حسین رضوانی” در میامی آمریکا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

به گزارش سرویس ترجمه مجله نساجی کهن روزنامه نشنال چاپ دوبی، در گزارشی همراه با عکس‌های گوناگون، حسین رضوانی را ایرانی- آلمانی معرفی می‌کند که با طرح‌های نوگرایانه خود در صنعت فرش ایران، «انقلاب» به پا کرده است. در گزارشی که در ادامه می‌خوانید عکس‌هایی از طراح‌های گوناگون رضوانی که در اماکن گوناگون دنیا پهن شده‌اند مشاهده خواهید کرد.

رضوانی حدود دو یا سه سال قبل به روزنامه نشنال گفته بود که اعتبار از دست رفته را به فرش ایرانی باز می‌گرداند. و امروز پس از چند سال  فرش ایران با نام تاریخی Persian Carpet  از شهرتی جهانی برخوردار است اما در سال‌های اخیر بازار فروش فرش ایرانی لطمه زیادی خورده است.

فرش تبریز؛ آتلیه فرش لوکس حسین رضوانی، سالن پرفورمنس دنیای جدید در مرکز هنریBasel  میامی

کمتر از یک سال پس از آنکه ایالات متحده آمریکا تحریم‌های  خود را در رابطه با فرش ایرانی در ماه ژانویه ۲۰۱۶ لغو کرد، حسین رضوانی، موسس خانه فرش لوکس آلمان، سالن پفورمانس دنیای جدید Basel میامی با طراحی معماری منحصر به فرد را برای نمایش محصولات خود من جمله فرش تبریز که امضای خود را روی آن دارد انتخاب کرد.

در این مراسم ویژه هنری Basel هنرمندان متعددی از جمله مارینا آبرامووی، داگ آیتکن، اد اکتینز، دارن آلموند، هیتیک بارانوفسکی، جان هاروویتز، آنتی لایتینن، جان رافمن، راشل رز و دیگر هنرمندان نیز حضور داشتند. ویدئویی نیز با نام “الگوهای آب و هوا” با مدیریت حسین رضوانی و اجرای روی سن ویکتوریا موداست صورت گرفت

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

برنده بهترین طراحی فرش دموتکس ۲۰۱۶

 

حسین رضویانی، طراح فرش‌های مدرن، در اوایل سال جاری با سایتRugNews.com  ملاقات کرد و در Domotex 2016 جایزه بهترین طراح فرش را در رده طراحی مدرن Deluxe برای قالی تائوپ که از پشم مناطق گرمسیر ایران و ابریشم طبیعی و ۴۰۰ هزار گره در هر متر مربع کسب کرد.

 

شخصا فکر می‌کنم اگر محصولی دارای سابقه تاریخی و سنتی باشد، بایستی ریشه های قدیمی آن را به همه معرفی کنیم و اگر طراحی این کار را انجام ندهد ارزش کار خود را پایین آورده است. جایی که من از آن می‌آیم سنت دیرینه‌ای در زمینه طراحی دارد و ایده طراحی‌های من همیشه نشان داده‌اند که از کجا الهام گرفته‌ام، حتی اگر آن را محصول معاصر بنامم.

برنده بهترین طراحی مدرن لوکس در۲۰۱۶  Domotex در ماه ژانویه

ما تنها برند تجاری هستیم که فرش های معاصر را در اصفهان، تولید می‌کنیم. ما در اصفهان حاضریم و فقط می‌خواهیم که فرش‌های معاصر ایرانی را با تعداد گره بالا تا یک میلیون گره در هر مربع مترتولید کنیم.. این داستان ما است، تا آن را بسیار آسان کنیم.

طرح تبریز لیلاک توسط حسین رضوانی، برنده طرح لکه قرمز و جایزه طراحی آلمان

 
‫——————————-‬

این مطلب را نیز بخوانید
پیشنهاد سردبیر :‌ مصاحبه مجله کهن با آقای حسین رضوانی

‫——————————-‬
تحریریه مجله نساجی کهن

ارسال مقالات و ترجمه جهت انتشار در سایت : info@kohanjournal.com

فرم ثبت نام سریع

جهت دریافت آخرین اخبار و رویدادهای نساجی و فرش ماشینی ایران و جهان در فرم زیر ثبت نام کنید

[instagram-feed]

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×